Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Efter säljbolagets bluff - Blondinbellas tidning fick ställa in nummer

- 26/01/2012, 16:45 -
I år kommer tidningen att komma ut en gång i månaden.
1 av 4

I år kommer tidningen att komma ut en gång i månaden.

All over press

Isabella har totalt fem bolagsengagemang, bland annat driver hon en bloggportal.
2 av 4

Isabella har totalt fem bolagsengagemang, bland annat driver hon en bloggportal.

HENRIK MONTGOMERY / SCANPIX

Uppdateringen som avslöjade problemen.
3 av 4

Uppdateringen som avslöjade problemen.

Faksimil twitter

Löwengrips tidning tvingades ställa in ett av sina nummer förra året.
4 av 4

Löwengrips tidning tvingades ställa in ett av sina nummer förra året.

Lars Pehrson / SvD / SCANPIX

Isabella Löwengrips tidning Egoboost hotades med inkasso via twitter efter att man inte betalat leverantörsskulder.

STOCKHOLM. Isabella "Blondinbella" Löwengrips nystartade magasin Egoboost har hyllats och beskrivs enligt Blondinbella själv som en succétidning. Men nu har företaget stött på problem. Enligt en uppdatering på twitter ska man inte ha betalt leverantörsskulder.

När Nyheter24 når Tina Sjöstedt, kvinnan bakom uppdateringen, säger hon att hon endast företräder en annan person och att hon inte vill kommentera det vidare. På Moderna Tidsskrifter, förlaget som Egoboost publiceras under, bekräftar man dock att det förekommit problem.

– Det jag kan säga är att de vi haft kontakt med har vi löst det med. Det har varit strul med byte av adress, saker har kommit emellan och post har gått till det gamla kontoret. Men det löser vi nu, säger Johan Möller, medgrundare av Moderna Tidskrifter, till Nyheter24.

Problem med säljbolag

Enligt Möller har man dock haft så pass stora problem med ett av sina säljbolag att man var tvungna att komma ut med färre nummer än det var tänkt i fjol.

– Vi har haft ett säljbolag som vi kastade ut, som inte levererade. Vi fick ställa in ett nummer på grund av säljbolaget förra året. Men nu har vi egen regi, säger Möller.

Så de som inte har fått betalt kommer att få sina pengar nu?

– Absolut. Jag har varit i kontakt med dem och det är inga problem. Om det är någon som inte varit i kontakt med mig och har frågor så får de gärna höra av sig.