Bland annat ska EBU utreda reglerna för hur olika länder ska få marknadsföra sitt Eurovisionbidrag, skriver Martin Green, chef över Eurovision Song Contest, i ett öppet brev till fans och tv-bolag, uppger SVT.
Det är tillåtet att marknadsföra sitt lands bidrag, noterar Green, men Israel har fått kritik från flera håll för sin målmedvetna kampanj för sin artist.
"Vi vill försäkra oss om att den typen av marknadsföring inte på ett oproportionerligt sätt påverkar det naturliga stödet från fans och utlandsröstande som vi alltid ser i tittarröstandet", skriver Green i sitt brev.
EBU ska även se över hur många röster varje person kan lägga i tävlingen. I årets tävling var det möjligt att rösta 20 gånger per person.
"Det finns inga bevis för att det på ett otillbörligt sätt påverkar slutresultatet, men frågan har ställts, så vi kommer att titta på det", skriver Green.
Israel fick i flera länder låga juryröster, men vann den totala tittaromröstningen och slutade tvåa totalt i årets Eurovision Song Contest efter vinnande Österrike. Flera europeiska tv-bolag har krävt en utredning av resultatet.