Readlys betalande prenumeranter ökade med 6,4 procent. Arkivbild.
Readlys betalande prenumeranter ökade med 6,4 procent. Arkivbild. - Foto: TT

Readly minskar förlusten

Tidningsprenumerationstjänsten Readly redovisar en rörelseförlust på 28 miljoner kronor under det andra kvartalet. Det kan jämföras med en förlust på 58 miljoner kronor under motsvarande period förra året.


Omsättningen för det andra kvartalet ökar från 110 miljoner förra året till 140 miljoner nu.

Vid utgången av kvartalet ökade antalet fullt betalande prenumeranter till 447 000 – en ökning med 6,4 procent.

I rapportens vd-ord framhävs att intäkterna ökade med 8,3 procent i Storbritannien och 0,2 procent i Sverige.

"Den lägre tillväxten jämfört med i fjol berodde främst på att vi prioriterade tillväxt på andra marknader och att vi därmed spenderade betydligt mindre på marknadsföring i Storbritannien och Sverige", skriver bolagets vd Mats Brandt.

Han tillägger att han ser god potential på båda marknaderna och att Readly följer planen att lansera sitt utbud på den franska marknaden under det andra halvåret.

TT
Få ekonominyheterna direkt i din inkorg!
Senaste nytt

Stubb: Nato ny fas i vårt förhållande

Polisen i Värnamo rapporterar om trafikolycka

"Personbil i singelolycka på E4.", skriver polisen på sin hemsida.

Rapport om drönarattack mot USA-bas i Irak

Flygbasen Ain al-Asad i västra Irak attackerades med drönare under natten till tisdagen, meddelar en källa i det amerikanska försvaret till AP och AFP.

Pensionär? Då kan du få 1 100 kronor mer i plånboken

Höstbudgeten spås innehålla flera skattesänkningar. En grupp som kan få mer pengar i plånboken är de som fyllt 66 år.

Åklagare får prövning av HD för mediebilder

Åklagare som kräver att få ut upploppsbilder från Rosengård tagna av fotografer från flera svenska redaktioner beviljas prövningstillstånd av Högsta domstolen (HD).

Pensionär? Därför handlar du mindre hållbart än andra

1 timme sedan
Att vilja handla hållbara varor blir allt mer populärt. Men av de som värdesätter hållbara produkter är den äldre generationen mindre bra jämfört med andra åldersgrupper, visar en ny undersökning.