Nyheter24
Annons

Investeringar i tv-annonser på bottennivå

Publicerad: 11 nov. 2025, kl. 09:14
Bottennapp för reklaminvesteringar i tv-medier. Arkivbild Foto: Lars Pehrson / SvD / TT
Läs mer från Nyheter24 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfrittPrenumerera

Nedgången för investeringar i tv-reklam föll 13 procent i årstakt till en historisk bottennivå.

”Det innebär den lägsta nivån någonsin för tv i oktober, och det framstår som osannolikt att tv-husen kan kompensera för tappet genom annonsintäkter på sina digitala plattformar”, säger Jochum Forsell, senior partner, Hear Mediebyrå, enligt ett pressmeddelande.

Totalt minskade medieinvesteringarna i oktober till 1,4 miljarder kronor, en nedgång med 1 procent jämfört med oktober i fjol.

Kommentarer

Annons
Annons
Annons