Under våren har intresset för Labubus blivit enormt och kändisar som Rihanna, Kim Kardashian och David Beckham har setts med Labubus.
Labubu är huvudkaraktär i den kinesiska serien "The Monsters". Men nu har det blivit trendigt att ha en Labubu i en nyckelring fäst på sin handväska eller bara som ett samlarobjekt.
Labubus säljs i en "blind box"
Labubus säljs i en "blind box" hos Pop Mart. Man vet därför inte vilken färg ens Labubu kommer ha när man köper den, vilket blivit en del av tjusningen. Under det senaste året har aktiekursen för Labubu-tillverkaren Pop Mart mer än fyrdubblats.
I juni hade Pop Mart, modemärket Sacai och K-popsensationen Seventeen tillsammans gjort 13 gröna Labubu-figurer, och en hemlig version i en annan distinkt färg, iklädda specialdesignade beigea Saci-kläder, enligt Woman's Wear Daily.
LÄS MER: Shoppade på Shein – döms för brott
Labubu auktionerades ut för 300 000 kronor
Labubusen lades sedan ut för global budgivning och visning på Pharrell Williams auktionsplattform Joopiter och buden strömmade in.
Efter en veckas budgivning online hade alla Labubus auktionerats ut för 31 250 dollar styck, vilket motsvarar ungefär 297 759 kronor, enligt Woman's Wear Daily.