Lidl går ut med både en varning till sina kunder och en uppmaning.
Lidl går ut med både en varning till sina kunder och en uppmaning. - Foto: Christine Olsson/TT & Hasse Holmberg / TT

Lidls varning och starka uppmaning till kunderna: "Anmäl dem"

Matjätten Lidl har på sin Facebook gått ut med en varning och uppmaning till sina kunder. Detta efter att falska inlägg publicerats på plattformen som marknadsför kampanjpriser.


Den tyska matjätten Lidl har på sin Facebook publicerat ett inlägg där de varnar sina kunder för fusksidor som marknadsför kampanjer i företagets namn.

I inlägget har de delat ett exempel på en sida som marknadsför  att kunder kan vinna en dammsugare av märket Dyson till ett rabatterat pris.

”Hej! Vi vill varna för fake-sidor likt nedan. Dessa är 100 procent och har inget med oss på Lidl Sverige att göra. All kommunikation gällande erbjudandet och produkter sker alltid via vårt egna kontor Lidl Sverige här på Facebook! Ser ni dessa typer av inlägg får ni gärna anmäla dem så får vi ner dem snabbare”.

Lidls hårda diss mot Ica – här hånar lågprisjätten konkurrenten

Kunderna om på Lidls inlägg: "Hur dum får man vara"

Flera av Lidls kunder verkar dock ta det hela med ro och anser snarare att om man går på sådana inlägg är man godtrogen.

”Har man lite sunt förnuft så inser man ju detta för om något låter för bra för att vara sant så är det oftast bluff tyvärr”, skriver en.

”Hur dum får man vara och gå på det då? Som Lidl skille sälja Dyson för 20 spänn när de kostar mer än 6 000 nya”, skriver en annan ironiskt.

Några av följarnas reaktioner. Foto: Lidl Sverige
Foto: Lidl Sverige
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!