Många förknippar Max med deras diskreta, vita förpackningar med orange logga på. Så har wrappingen runt deras burgare sett ut i 15 år – fram tills nu.
Nu har man nämligen bestämt sig för att byta utseende på sina förpackningar och gå åt ett mer färgglatt håll.
Enligt Resumé har man förändrat förpackningarna för att förbättra gästupplevelsen och optimera funktionaliteten för restaurangpersonalen.
I en kommentar till Nyheter24 förklarar Helena Stenqvist, presskontakt på Max Burgers, det sistnämnda lite mer ingående. Man har bland annat utvecklat förpackningar med olika färgpaletter som är lätta att särskilja på för personalen, berättar hon.
Man har även tagit fram tydligare märkningar så personalen enklare ska kunna portionera rätt.

Nytt barnkoncept på Max
Man introducerar också ett helt nytt barnkoncept, med tillhörande figurer som barnen ska kunna identifiera sig med.
Karaktärerna heter Doc, Buddy, Arty, Dash och Oops.
De nya förpackningarna dröjer
Sugen på att se de nya förpackningarna i verkligheten? Då kan du i värsta fall få vänta ett bra tag – till slutet av 2024 för att vara mer exakt.
Anledningen till det är att de äldre förpackningarna fasas ut successivt.
– Så under en längre tid kommer det att finnas både gamla och nya förpackningar ute på restaurangerna. Men redan nu finns ett stort antal förpackningar med ny design ute, säger Johanna Smeds, Head of brand design på Max, till Resumé.
Så blir nya designen på Max Burgers
Här har vi det nya utseendet på Max Burgers förpackningar.
Vad tycker du – bättre eller sämre än tidigare?

