Välkända klädeskedjan satsar på grisigt sexistisk reklam
En ny reklamkampanj från välkända butikskedjan New Yorker har gett många en bitter eftersmak.
Gillar du artikeln?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få fler artiklar som denna direkt i din inkorg - helt kostnadsfritt.
Butikskedjan New Yorkers nya reklamkampanj når nya höjder i att vara sexistiska. Med kvinnor i utmanande poser och till och med bilder som ger sken för att glorifiera sexuella övergrepp.
Här är ett av många exempel:
Bildkälla: New Yorker
Som vi minns tidigare hade American Apparel några kampanjer där många höjde på ögonbrynet och skrek "men snälla: STOPP!". Genusfotografen belyser även New Yorkers problematiska fotografier.
New Yorker är en tysk klädkedja som har 17 butiker i Sverige och som främst riktar sig till en ung målgrupp. Alla känner någon som gillar att handla i butiken.
Kanske inte efter den här bilden som skriker övergrepp:
Bildkälla: New Yorker
Se fler bilder i bildspelet ovan.