Välkända klädeskedjan satsar på grisigt sexistisk reklam

En ny reklamkampanj från välkända butikskedjan New Yorker har gett många en bitter eftersmak.


Läs mer från Nyheter24 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt Prenumerera
X

Gillar du artikeln?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få fler artiklar som denna direkt i din inkorg - helt kostnadsfritt.

Välj nyhetsbrev

Butikskedjan New Yorkers nya reklamkampanj når nya höjder i att vara sexistiska. Med kvinnor i utmanande poser och till och med bilder som ger sken för att glorifiera sexuella övergrepp.

Här är ett av många exempel:


Bildkälla: New Yorker

Som vi minns tidigare hade American Apparel några kampanjer där många höjde på ögonbrynet och skrek "men snälla: STOPP!". Genusfotografen belyser även New Yorkers problematiska fotografier.

New Yorker är en tysk klädkedja som har 17 butiker i Sverige och som främst riktar sig till en ung målgrupp. Alla känner någon som gillar att handla i butiken.

Kanske inte efter den här bilden som skriker övergrepp:


Bildkälla: New Yorker

Se fler bilder i bildspelet ovan.

/
/
Är reklamen sexistisk?
Tack för din röst!
stats