Wohooo! Nyheter24-Gruppen på scenen.
Wohooo! Nyheter24-Gruppen på scenen. - Foto: Totte Löfström

Nyheter24-Gruppen tog hem priset för Årets kampanj

"Under Täcket" belönades på galan "Årets dagstidning".


"Än en gång visar vinnaren prov på mod, kreativitet och framåtanda i sin strävan att hitta nya digitala affärslösningar. Med en tydlig idé och ett innehåll som den kräsna målgruppen efterfrågar, går de till sängs med en av Sveriges största annonsörer".

Så löd juryns motivering när Nyheter24-Gruppen tog hem priset i Årets kampanj för sitt webbtv-program "Under Täcket" som bland annat sändes på Ikeas hemsida. Därmed slog Nyheter24-Gruppen både Schibsted och Expressen Studio som tävlade i samma kategori i galan "Årets dagstidning".

– Ikea ville få storstadsmänniskor utan barn att bli mer intresserade av Ikeas sängar. Istället för att köra en bannerkampanj skapade vi tillsammans med MEC världens första 24-timmars live talk show med bara en gäst, säger Nyheter24-Gruppens Mariela Valenica Vogel, kampanjens projektledare, till Nyheter24.

Hon är på plats på Berns salonger där den årliga galan, som arrangeras av Dagens Media i samarbete med Tidningsutgivarna, äger rum.

Hur känns det?

– Det känns jätteroligt. Det här är så galet häftigt! Att ha varit med om att skapa något som lämnar ett sådant avtryck är bara sjukt. Men kul!

Och så här löd Årets Dagstidnings motivering när "Under Täcket" nominerades till priset:

”Med ett grundligt förarbete, klok analys och insiktsstyrd lösning presenterar Nyheter24 en framåtlutad satsning som är på mottagarens villkor. Istället för att tala om var tittaren ska dansa, bjuder de upp till dans 24 timmar om dygnet. Kunden får ett givet och naturligt fönster som blir en del av produktionen på ett väldigt naturligt sätt. Därtill ett resultat långt över förväntningarna.”

/
/
/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!