Ett postkontor i England påstås debitera arga kunder.
Ett postkontor i England påstås debitera arga kunder. - Foto: Emil Langvad/TT & Unsplash (Montage)

Här bötfäller postkontoret arga kunder: "Kunden har inte alltid rätt"

Ett postkontor i Storbritannien har bestämt sig för att inte ta något nonsens från kunder och debiterar därför dessa om de är "vresiga, irriterade eller rent av oförskämda".


Alla som någon gång arbetat inom ett kundservice-relaterat område vet nog med sig att stora delar av jobbet går ut på att hantera jobbiga situationer och respektlösa kunder. Det sistnämnda kan även vara den värsta delen med jobbet flera gånger.

Naturligtvis förväntar sig många arbetsplatser att hårt arbetande medarbetare fortsätter arbeta med mantrat "kunden har alltid rätt" för att uppnå den bästa servicen. Men inte allra minst för företagets rykte som är mer nödvändigt än någonsin.

Kunderna får betala för sitt misshumör

Ett postkontor i Wales, i Storbritannien, har tagit en stark ställning mot illavarslande beteende från kunder och väljer därför att debitera kunderna om de är "vresiga, irriterade eller rent av oförskämda", skriver tidningen Mirror.

Kunderna kan alltjämt bli tvungna att betala 10 GBP, vilket motsvarar ungefär 124 svenska kronor, om de inte sköter sig. Enligt tidningen ska det i kontorets skyltfönster hänga en skylt med följande "varningstext":

"Om du är sur, irriterad eller helt enkelt oförskämd: det tillkommer en avgift på £10,00 för att stå ut med ditt humör", står det på skylten.

Tidningen uppger att flera ser skylten som ett humoristiskt sätt att hantera stressen med kunder. Medan andra inte gillar tanken på att bli straffad för att vara på dåligt humör.

/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!