Sommar, sol och semester innebär högtryck för flygbolagen. Det innebär inte bara att fler reser, det innebär också mer stök.
Störande passagerare är ett växande problem för flygbolagen. Det handlar framför allt om hot, våld, förolämpningar och säkerhetsbrott.
Allvarlig incident var tredje timme
Enligt EASA, den europeiska luftfartsmyndigheten, rapporteras en allvarlig incident med en passagerare var tredje timme.
I 70 procent av fallen handlar den om någon form av aggressiv handling.

Ryanair inför böter för stökiga resenärer
Ett flygbolag som tröttnat på resenärer som beter sig illa är Ryanair. Lågprisbolaget har därför infört en böter på 500 pund, ungefär 6 500 kronor, för passagerare som måste tvingas av planet på grund av störande beteende.
"Det är oacceptabelt att passagerare utsätts för onödiga störningar på grund av en enda störande passagerares beteende", skriver Ryanair i ett uttalande och fortsätter:
"Vi hoppas att vår proaktiva strategi kommer att fungera avskräckande för att eliminera detta oacceptabla beteende ombord på våra flygplan.”
Böterna infördes den 12 juni i år.
Höga böter för störande passagerare på flygplan. Vad tycker du om det?