Nyheter24
Annons

Så fick dataspelsutvecklarna fram de mest realistiska brösten någonsin

Publicerad: 17 aug. 2012, kl. 21:35
Uppdaterad: 7 jan. 2020, kl. 16:18
Foto: Gamereactor

JAPAN. Team Ninja och tevespelgruppens producent Yosuke Hayashi har velat gå steget längre med sitt femte Dead or Alive-spel, och ville ha perfekta bröst på sina kvinnliga slagskämpar. Teamet har därför under det gångna året klämt på många bröst för att försäkra sig om att rätt bh-storlek passar för rätt klädstorlek. 

Enligt datorspel-sajten Kotaku tog teamet "saken i egna händer" när de genom många kläm tog reda på olika spelkaraktärers bröstfysik och därigenom kunde utveckla det femte spelet i ordningen.

Producenten Yosuke Hayashi är inte bara nöjd över näst intill äkta bröst, han kallar Dead or Alive 5 för "ett fightingspel för denna generationen". 

Dead or Alive

Techmo är det japanska företaget bakom Dead or Alive-serien som har blivit utvecklat av Team Ninja-studion – som fokuserar sig på snabba 3D-fightingspel. Spelens kvinnliga slagskämpar och deras bröst får en allt mer framträdande roll.

Kommentarer

Annons
Annons
Annons