Det verkade vara en så bra berättelse.
1 av 5
Det verkade vara en så bra berättelse. - Foto: FAKSIMIL KGPE
Brandmannen Corey Kapanick störtade in i ett nästan nedbrunnet hus.
2 av 5
Brandmannen Corey Kapanick störtade in i ett nästan nedbrunnet hus. - Foto: FAKSIMIL KGPE
Och hittade en kattunge som han försökte att återuppväcka.
3 av 5
Och hittade en kattunge som han försökte att återuppväcka. - Foto: FAKSIMIL KGPE
Det verkade funka fint.
4 av 5
Det verkade funka fint. - Foto: FAKSIMIL KGPE
Men Lucky avled senare av sina skador.
5 av 5
Men Lucky avled senare av sina skador. - Foto: FAKSIMIL KGPE

Företaget gör reklam – med en katt som dör

Kameraföretaget trodde att de hade hittat den perfekta berättelsen för sin nya reklam. Tyvärr glömde de bort att kolla upp alla fakta.


FRESNO. Filmen, som visar hur en brandman till synes räddar en livlös katt, gjorde viral succé redan i början av sommaren.

Den fick ett nytt uppsving när företaget GoPro, som har tillverkat kameran som användes, bestämde sig för att använda filmsnutten i sin nya reklam.

De, och resten av internet, glömde dock bort att berätta en liten grej.

Att även om brandmannen Cory Kalanick faktiskt lyckades med att återuppliva katten så räckte det inte.

Den dog strax efteråt, på grund av rökförgiftning skriver CBS 47.

Man kan väl anta att det är en nyhet som GoPro helst inte hade sett få någon uppmärksamhet.

Här är reklamfilmen:

/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!