Reklamen anses vara "översexuell"
1 av 3
Reklamen anses vara "översexuell" - Foto: JackWillis
De anses vara översexuella.
2 av 3
De anses vara översexuella. - Foto: JackWillis
Föräldrar har klagat.
3 av 3
Föräldrar har klagat. - Foto: JackWillis

Här är klädreklamen som stoppas – är "för sexig"

Ungdomar som ligger och skrattar i en säng är tydligen för porrigt anser myndigheterna – nu stoppas reklamen.


Det händer på nästan varje fest. Man har jättekul med sina skitsnygga kompisar, dansar lite, klär av sig allt förutom sina svindyra underkläder, lägger sig i en stor säng tillsammans och skrattar högt. Eller?

Brittiska myndigheter tycker inte att klädföretaget Jack Willis reklam är lämplig för ungdomar – och nu förbjuds bilderna.

Enligt The Independent ska brittiska Advertising Standards Authority fått in klagomål från föräldrar som tyckt att bilderna är översexuella. Men Jack Willis anser inte att bilderna gå över gränsen.

”Bilderna reflekterar livsstilen hos vår målgrupp, ungdomar i åldern 18-24”, skriver företaget i ett uttalande. Man menar också att bilderna inte ska uppmuntra till sex. Men det köpte alltså inte reklammyndigheten, som menar att bilderna är ”sexuellt suggestiva och inte flirtiga”, skriver The Independent.

Det här är inte första gången en reklam förbjuds i England för att vara översexuell. I februari förra året fälldes en mobilreklam där en kvinna gick runt i underkläder. Och nyligen beslöt norska staden Trondheim att förbjuda nakenhet i reklam – läs mer om det här.

/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!
Var det rätt att förbjuda reklamen?
Tack för din röst!