Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Mamman delade sista bilden med sin son – för att varna andra

Den kanadensiska kvinnan lade upp en bild på sig själv tillsammans med sin son för att varna andra.

Sherri genomgick alla föräldrars värsta mardröm.

När hon behövde se sin son dö efter en överdos.

Nu vill hon varna andra.

Alla föräldrars värsta mardröm blev verklighet för kanadensiska Sherri Kent när hennes son Michael Kent, 22, dog i hennes armar på sjukhuset, skriver kanadensiska CBC News.

Hon delade sedan den sista bilden på henne och Michael tillsammans i sjuksängen på Facebook. I inlägget skriver hon att Michael dog till följd av en överdos på drogen fentanyl, som är en väldigt stark typ av smärtstillande.

Hon skriver att hon delar bilden för att kunna varna andra föräldrar för drogens effekter.

"Min son var inte narkoman, han begick ett misstag och det kostade honom livet. Jag vill bara göra alla uppmärksamma på den epidemi som sprider sig just nu och som dödar mellan fem och sju personer varje dag i Kanada" skriver hon.


Bildkälla: Facebook

På den hjärtskärande bilden ligger Sherri tillsammans med Michael i sjuksängen och hon håller hans hand, strax innan han tar sitt sista andetag med hjälp av respiratorn.

I sitt inlägg skriver hon också att den tragedin hon just tvingats uppleva kan drabba vem som helst som bestämmer sig för att snorta någon form av droger. Hon uppmanar också andra att prata med sina barn om farorna med droger.

Sherri berättar för CBC News att det var en man som erbjudit Michael "riktigt starkt heroin" på gatan, som de sedan tagit tillsammans på en toalett i en butik.

Den andre mannen ska ha lämnat Michael på toaletten och sedan börjat bli riktigt rädd när Michael inte kommit ut från toaletten 20 minuter senare. Den andre mannen ska då ha kontaktat personalen och bett dem låsa upp toaletten.


Bildkälla: Facebook

Men då var det redan försent. När de öppnade dörren låg Michale på golvet och hans läppar var redan blåa. När ambulansen kom till platsen hade han drabbats av hjärtstillestånd.

Michael lades i respirator och Sherri kom till sjukhuset för att vara med sin son. En vecka efter att Michael överdoserat stängdes respiratorn av. Sherri tog innan det beslutet att låta Michael vara en organdonator, och hans organ kommer nu att hjälpa fem andra personer.

Fentanyl används av medicinsk personal mot extrem smärta i mycket små mängder i akuta situationer, men att dosera läkemedlet rätt är otrolgit svårt utan kunskap. På senare år har fentanyl blivit allt mer utbrett som en drog, skriver CBC News.


Nyheter24 har tidigare skrivit om mannen som överlevt nio heroinöverdoser, och hur han lever idag. Se mer i videon nedan.

Glöm inte att ladda ner vår app för att få full koll på omvärlden – både från Google Play och App Store.

Har du någonsin provat en drog?

Mer:

Far och son misstänks ha sålt knark utanför krogar i Göteborg