Tisdag 21 Sep
Stockholm

Panos går in med pengar i Jitex – vill ha "kvinnligare" kläder

Jitex nuvarande matchkläder, som enligt Panos Papadopoulos inte är kvinnliga nog.
1 av 2
Jitex nuvarande matchkläder, som enligt Panos Papadopoulos inte är kvinnliga nog. Foto: BILDBYRÅN / PER FRISKE
Panos Papadopoulos är VD för klädföretaget Panos Emporio.
2 av 2
Panos Papadopoulos är VD för klädföretaget Panos Emporio. Foto: Bildbyrån

Jitex är nära ett nytt sponsoravtal med Panos Emporio. Klädföretaget vill nu att laget byter till kvinnligare matchkläder.

Kommentera
Kopiera länk
Dela
Läs mer

Panos Papadopoulos och hans klädföretag Panos Emporio vill bli ny sponsor för Jitex, skriver GT. Företaget har varit inblandat i fotbollsbranschen tidigare när det sponsrade Ljungskile 1997–2002. Då bytte klubben namn till Panos Ljungskile.

För GT berättar Panos Papadopoulos att namnsponsringen inte blev väl mottaget och att han kände sig klar med fotbollen när sponsringsavtalet tog slut.

Han avslöjar inga planer på att byta Jitex namn, men däremot lagets matchkläder.

– Inget är färdigt, men jag har en bild hur jag vill att kläderna ska se ut. I Ljungskile var det väldigt svårt att göra något med kläderna. Men på damsidan så kanske man skulle kunna göra något trevligare, samtidigt som man följer de internationella reglerna. Lite mer kvinnligt kanske – damerna har ju i princip likadana kläder som herrarna, säger han till tidningen och vidareutvecklar:

– Jag tror till och med att tjejer som spelar fotboll i hela världen hade velat att det såg lite annorlunda ut. Vi kommer säkert bjuda på överraskningar under säsongen. Oavsett vad du har för jobb – om du ser representativ ut och är tillräckligt attraktiv så blir dina mål ännu snyggare och folk kommer att minnas dig.

Frågan är om Panos Papadopoulos klädförslag blir bättre mottaget än när han bytte namn på Ljungskile.

Kommentera
Kopiera länk
Dela