Eld, lava och solbrillor – här är Zlatans nya reklamprojekt

Nu fortsätter det! 2014 är året då Zlatan Ibrahimovic medverkar i reklamfilmer som aldrig förr.


I januari släppte Volvo en reklamfilm med Zlatan Ibrahimovic i huvudrollen. Den blev oerhört populär och omtalad och har i nuläget 4,5 miljoner visningar på Youtube. Även den omgjorda versionen av Sveriges nationalsång, där Zlatan talar in texten, klev snabbt upp på första plats på iTunes topplista.

I samma veva gjordes givetvis egna versioner av reklamen, från både Markoo "Markoolio" Lehtosalo och organisationen Supporting Human Rights In China, men med helt olika budskap.

Dribblar bland vulkaner

Kort efter bilreklamen gjorde han en fransk reklam för Nivea, och nu är det dags för ytterligare en ny.

Under måndagen släppte Nike en reklamfilm där Zlatan står i ett lavalandskap och dribblar med en fotboll och sedan skjuter iväg den. Filmen är en del i deras Dare to Zlatan-kampanj som syftar till att man ska våga göra det oväntade, precis som Zlatan.

Första delen.


Andra delen.

Tredje delen.

/
/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!