Hur mycket är FÖR mycket reklam?

rea

Jag förstår att om man har sin blogg som primär inkomstkälla så är samarbeten och reklaminlägg nödvändiga men vad är FÖR mycket reklam?

Vi kan ta Tyra som exempel men det finns många..
Hon har sen ”flytten” från United Influencers återigen två bloggar – en privat och en hästblogg.
Det senaste inlägget är ett reklaminlägg för refunder som hon försöker bädda in i ett inlägg om den stundande semestern men krasst är det en reklaminlägg.
Samma sak på hästbloggen. Inlägg efter inlägg är reklaminlägg för Starrider – inbäddat i lite privat text men återigen, helt krasst är det ett reklaminlägg.

Vad tycker ni bloggläsare om reklaminlägg? Vad är en okej mängd? Finns det någon ni tycker missbrukar läsarnas förtroende och goda vilja med alldeles för mycket inlägg med syfte att bara tjäna pengar?

1 kommentar

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Reklam i banners känns mer ”ärligt” men reklam i inlägg känns väldigt ointressant och oärligt även om de skriver ut att det är ett samarbete. Katrin Z är ju ett klockrent exempel på där det gått överstyr. Bara en bråkdel av hennes inlägg är inte reklam, hela hennes blogg och Instagram är ett enda reklamavsnitt för diverse produkter hon kränger.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.