När verkligheten kommer ikapp..

Paow:

paow

Paowsan är hemma från Mallis igen och det första hon upptäcker är att hon fått betalningsanmärkningar eftersom hon har fakturor med utebliven betalning.
Det anmärkningsvärda(!) med det här är två saker.

  1. Har hon inte haft någon som kollat hennes post under de 4 månader hon varit borta?
  2.  Hon verkar överraskad över att en klient är missnöjd med utfallet av sin kampanj på en blogg som varit stendöd ungefär lika länge som hon varit på Mallis.

Jag har själv stött på en kund som blivit missnöjd över ett kampanjutfall för ett par år sedan. Jag hade missbedömt min målgrupp lite och när jag såg hur lite trafik min blogg faktiskt genererat till uppdragsgivaren så drog jag omedelbart tillbaka min faktura.

Det var ju jag som godkänt samarbetet eftersom jag trodde det skulle bli bra och då ska jag givetvis vara med och dela på ansvaret där och inte bara ta vilka samarbeten som helst för att kunna driva in få mycket pengar som möjligt.

Så vida man inte vill tappa all trovärdighet som varumärke men det kanske vissa inte bryr sig om? Vad vet jag?
Paow verkar hur som helst inte jättebekymrad över detta utan är ute och jagar Pokemons istället.

4 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Såklart hon inte är bekymrad, hennes pappa betalar och fixar allt!

      Skönt, tänk om man hade det så.

      Fast en anmärkning kan man inte betala bort. Den sitter där i tre år oavsett om man betalar det som lett till betalningsanmärkningen eller ej.

        Vem sade att pappa skulle fixa hennes betalningsanmärkning? Tror nog du läste fel lite

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.