Svar från LCC

Blondinbella:

Här kommer den konversation jag haft dem Löwengrip Care & Color. <—-Ursprungsmailet hittar ni här!
För er som inte ser vad det står på bilderna så kommer texten under dem.

Vad tycker ni om deras svar? Jag tycker de är rätt vaga och undflyende..

Aftonbladet skriver om samma sak HÄR!

lcc2

Hej Camilla,

Tack för ditt mejl!
Detta var väldigt tråkigt att höra, vi försöker alltid göra vårt yttersta för att våra konsumenter skall bli nöjda.
Vi kommer verkligen att ta den här kritiken till oss. Vi jobbar ständigt för att förbättra oss och våra produkter.
I vårt dagliga kundtjänstbemötande jobbar vi tätt med våra hudterapeuter, frisörer och kemister. Detta för att kunna ge konsumenten extra expertis inom berört område.
Stort tack för ditt mail och visat intresse för oss och våra produkter.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag,
Team Löwengrip Care & Color

lcc3

Hej,

Tack för ert svar. Ska jag tolka detta som att ni inte kommer att kommentera närmare på den kritik som kommit in?

Ja, eftersom ni inte vet vilken kritik det är jag åsyftar tänker jag..

lcc4

Har du några ytterligare frågor är du varmt välkommen att ställa dessa till oss. 

lcc
Mina frågor som de svarar på:

Hej Camilla, 

Tack för ditt mejl.
Här kommer svaren på dina frågor.
Hur kommer det sig att ni aldrig erbjuder er att ersätta eller ta tillbaka returer utan ger samma svar om och om igen om tvättmedel, parfymer eller liknande?
Om köpet är gjort hos oss tar vi självklart emot reklamationen. Är produkten däremot köpt hos någon av våra återförsäljare så sker reklamationen genom dem. 

Vid felaktig mascara – om produkten är dåligt när den köps, borde kunde då inte få reklamera den och få pengarna tillbaka? Eller en återkoppling?
Se ovan svar.  

Tycker ni att råd som ”det nog går över för att min hud hade fått en en fuktchock!” är en bra idé när någon fått eksem i ansiktet av era produkter när de är framtagna för känslig hud? Är ni som sitter i kundtjänst utbildade dermatologer?
Vi bemöter alla hudfrågor via vår hudterapeut. 

Hur ser ni på att ni får så mycket kritik på er kundservice? Kommer ni vidta några åtgärder?
Vi tar den här kritiken och feedbacken till oss. Vi jobbar ständigt för att förbättra oss och våra produkter.

Gällande de kommentarer som du har tagit vidare till oss, så ser vi gärna att konsumenten själv tar kontakt med oss så att vi kan hjälp dem på bästa sätt, då det är många faktorer som spelar in och vi behöver en direkt kontakt med kunden för att få en tydlig bild. 

Önskar dig en fortsatt bra dag,
……………………………………………………………

Alla dessa klagomål HAR tagits med er och de är alla missnöjda med era svar och ert bemötande.
Bästa,
Camilla

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *