Jag får inte ihop matten.

chimii

Det här gänget bestående av Kenza, Aleks, Janni, Fanny Lyckman, Bianca Ingrosso och ett gäng andra har alltså åkt till Zanzibar för att fota solglasögon för märket Chimi – ett Stockholmsbaserat företag som startades upp under 2016 av Charlie Lindström och Daniel Djurdjevic som således inte lämnat någon årsredovisning än.

Min fråga är:
Hur har ett nystartat företag råd att flyga hela det här gänget med pojkvänner och grejer förstaklass till Zanzibar för att ta bilder?
De bilder som togs av Janni förra året har jag nog inte sett någonstans än..
Och givetvis ska bloggarna ha arvode för att vara med i reklamen så hur fan går det här ihop?
Sitter grundarna på rikedomar jag inte vet om?

Företaget har drygt 13 000 följare på Instagram och 2443 likes på Facebook -alltså inte stora alls.
Someone explain!

chimi chimi2

23 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Seriöst intryck man får av gänget, är det klassresa eller jobbresa? de har kopierat deodocs koncept med att bjuda ett skönt gäng med kompisar/bloggare/infuencers så tror det blir mer fest än jobb.

    De tog säkert ett skit stort lån för resan.

      Spend money to make money, alla fjortisar vill säkert ha de brillorna för att bloggisarna har och allt är goooals och emojin med hjärtögon

        Kanske. Skulle dock aldrig lägga 800 spänn på ett par solglasögon.

          Det skulle jag, men inte på ett par Chimichurri:sar!
          Deo Doc fiffimurranspray, den däremot… Nä!

    Det kan väl bli så när någon med rik pappa vill starta sitt första företag.

    Många frågetecken kring detta.
    En sak är då säker och det är att deltagarna har en skattepliktig inkomst om de får betalt för arbete i form av en resa. Men det skulle förvåna mig om någon betalar skatt för detta.
    Självklart ska man inte skatta för en arbetsresa men detta ger faktiskt inte intryck av att vara en arbetsresa utan en nöjesresa kamouflerad som jobbresa.
    Enligt Kenzas definition:
    ”Vi är ju dock inte här på semester utan för att fota tillsammans med Chimi Eyewear, men för mig är det semester hehe. Vilket jävla panggäng vi är förresten! Janni, Fanny, Bianca och Fabian känner vi ju sedan länge men de andra är nya vänner. Vi klickar väldigt bra allihop, tror vi kommer ha riktigt kul denna vecka!”

    Varför behöver 12 personer vara en vecka på Zanzibar för att ta några bilder på solglasögon?
    Upplägget verkar inte helt glasklart för en utomstående betraktare.

    Kräks på sånt där. Borde det inte komma nån slags backlash på bloggreklam/are snart? Jag vägrar köpa skiten.

    Plssss skriv till företaget och fråga dem.

    Detta får mig inte att vilja köpa deras produkter utan snarare tvärt om, totalt bojkotta detta varumärke. Det är så totalt köpt!

    Tror ni inte att flygbolag, hotell etc kan vara med på samarbetet. De bjuder på resor och boende för att synas i bloggarna och solglasögonföretaget arrangerar och syr ihop det hela? Som en researrangör typ?

      Jo, så kan det förstås vara.
      Det har i alla fall framgått att de åkte med Turkish.
      Det flygbolaget har tidigare sponsrat bloggare så det är inte omöjligt.
      Dock skriver både Janni och Kenza om att det var mycket turbulens mellan Istanbul och Zanzibar så de hade nog svårt att njuta av flygresan.
      Ingen har dock hittills taggat hotellet – heter Baraza Resort and Spa – så det är inget som nu tyder på att det är spons. Men vi får se under veckan.

    Fast jag köpte Deodocs intimtvål efter haft problem med illaluktande flytningar (har inga könisar, kollat mig hos gynekologen!) och har skött min Lady V (som deodoc kallar den på sin hemsida hahaa så roligt namn att jag börja kalla den det också) och efter bara TRE dagar så har jag inga problem längre???

    mvh
    planerar att köpa upp hela deras lager med allt de producerar, är så jävla nöjd

    (är inte sponsrad och bloggar inte så ni nu inte får för er att jag är Petra Tungården haha)

      Så då är det ok för DeoDoc att muta bloggare med resor till New York och Hawaii?
      Synd bara att DeoDoc inte får använda argumenten i sin marknadsföring att deras tvål har medicinska egenskaper.

    Tycker det är fantastiskt att Kenza gnäller över hur stressad hon är över flytten, samt att det dragit ut väldigt mycket på tiden, samtidigt som hon reser 1-2 gånger i månaden. Oj då vad synd det är om ~stressade~ henne som får glassa världen runt med sponsrade resemål och sen komma hem till en nyrenoverad lägenhet på Vasastan som också lär vara sponsrad. Väntar med spänning på att få se slutresultatet av renoveringen och alla adlinks :)))

    Låt säga att hela kalaset skulle gå på runt 600.000 med flyg, boende, ersättning etc. Då behöver Chimi sälja 1000 par solglasögon för att täcka resan om de har en marginal på 50 procent. De har förmodligen tagit ett banklån och räknat på att den marknadsföring tjejer gör kommer täcka det. Hade jag drivit bolag och kunnat göra som Chimi hade jag helt klart gjort det! Hoppas de får en pangvecka på Zanzi.

      Äntligen någon som tänker positivt med dessa resor som bloggarna får göra! Jag skulle inte heller tacka nej om jag fick den chansen! 🙂

    Resan stör mig inte alls, hade åkt överallt jag kunde om jag var Kenza, resande gör livet värt att leva för mig 🙂 Men kan vi snacka om kvaliteten på hennes blogg? Jag kan fortfarande inte förstå att hon är en bloggare först och främst, hennes blogg är ju bara bilder och världens sömnigaste inlägg. ”Idag vaknade jag, sen jobbade jag, sen tränade jag, nu ska jag äta. Hörs imorrn”. Huh?! Hur kan man tjäna så mycket pengar och samtidigt göra så lite för att göra den bra. Hon tar ju 800 bilder till ett inlägg men kom igen liksom, så snygga byxor har du inte.

      Klockren andra del av din kommentar

      Anledningen är människor som du och jag.

    Skrattar så mycket åt att Kenza i sitt senaste inlägg med bilder från resan har solglasögon från ETT ANNAT MÄRKE. Alltså. Ska hon inte åtminstone använda produkten hon är där för, eller vad står det i avtalet egentligen? 😛

    Helt klart har Turkish Airlines sponsrat resan. På Jannis vlogg dyker Tolga Duran upp – han är marknadschef på Turkish i Stockholm.
    Varför skulle han annars vara på samma hotell som Chimi-gruppen?
    Då kan man förmoda att även hotellet har ett finger med i spelet. De hoppas säkert på bokningar genom uppmärksamheten i sociala medier. Paketresa med Turkish och Baraza Resort & Spa? Kom och köp!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.