Det här måste vara någon typ av världsrekord?

Pernilla Wahlgren:

I ett och samma inlägg lyckas Wahlgrenskan göra reklam inte mindre än sex(!) gånger för sina egna produkter utan att på minsta vis signalera att det rör sig om reklam.
Hon låtsas helt enkelt som att det regnar och blockar alla som påpekar detta för henne på blogg och Instagram.

Längst ner i inlägget hittar ni en ny knapp som tar dig direkt till Reklamombudsmannens sida för anmälan av reklam.
Fiffigt va?

pw1 pw2 pw3


knapp

Högerklicka på bilden och välj ”Öppna i ny flik”
För er med mobiler – Håll ett finger på bilden och swipea den uppåt när länksidan visas..

17 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Läser från mobil och får inte ”knappen” att fungera. Är det jag som gör fel eller?

      Men kolla nu fick upp sidan, så typiskt ?

    Hail queen Cam ???

    Pernilla Wahlgren borde starta en företagsblogg där hon kan göra reklam utan reklammarkering.
    Sen kan hon ha sin personliga blogg i stort sett utan reklam och bara med reklammarkerad länkning till företagsbloggen. Om hon länkar smart kommer läsarna ändå att se reklamen om de är intresserade. Annars kan det kvitta för vill man inte följa länken vill man inte heller handla hennes grejor.
    Som det nu ser ut kommer hon att få ett vite emot sig för hon gör alldeles för mycket smygreklam.

      Men vad snackar du om? Man måste alltid markera att det är reklam, oavsett om man har en ”företagsblogg” eller inte

        Med ”företagsblogg” antar jag att Antonia menar att Pernilla kan ha en blogg som en underavdelning på företagets hemsida och då blogga i egenskap av företagare och inte privatperson. När hon då skriver om produkterna görs det inte ”i samarbete med” företaget eftersom det är företaget som publicerar inlägget. På Sportamore har de ofta artiklar som innehåller länkar till produkter de säljer, t ex. 7 snygga träningsbyxor till våren. Det skulle ju bli helskumt om de behövde skriva ”detta inlägg är ett samarbete med Sportamore” när inlägget ligger på deras egna sida och länkarna leder till en annan avdelning på samma sida.

          En företagsblogg är en hemsida som drivs att ett företag t ex Lindex, Lyko, Elgiganten, DinSko osv.
          Pernilla W har två bolag: Piccadill Production AB och dotterbolaget Perval Produktion AB. De skulle kunna driva en reklamsida.
          Om man har en hemsida i ett företagsnamn även om den har formen av en reseblogg, hälsosida, nyhetssida el dyl så är det underförstått att sidan användes för att göra reklam för företagets produkter och tjänster.
          Man behöver då inte reklammarkera varje inlägg och varje sida om det inte är så att man använder medvetet försåtliga artiklar och inlägg som ger intryck av att vara opartiska men ändå gör reklam för det egna företaget.

    Dessutom skriver hon så här om sitt vin ( Detta kan säkert tolkas som reklam men eftersom ni frågar är jag ju tvungen att svara, eller hur?! ? )
    de är alltså läsarna som undrar och därför är det inte reklam enligt Pernilla!!

    Åh man bara måste älska dig, Camcam! Underbart 😉

    Du kan ha tagit upp det förut, men Carolina Gynning gör också en hel del reklam för sina grejer utan att märka att det är reklam…

    Snart dags för Stolledanskan att få upprättelse…typ. Glöm inte bort det Camcam!

    Men vad fan, högerklicka…. jag har ju bara mobil ?

      Håll ett finger på bilden och swipea den uppåt när länksidan visas..

        VAd har du för mobil Cam? Med en iPhone räcker det att klicka på en bild som innehåller en länk

          En iphone.. men den är aningens temperamentsfull och gör lite som den vill..=(

          3D touch gissar jag 🙂

    Sådär, anmälde tre inlägg och kommer ägna kvällen åt att anmäla ettgjugotsl av hennes inlägg till. Ej äldre än sex månader får de vara dock

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.