Bellas nya plattform

Blondinbella:

Nu har Bellas nya plattform lanserats och precis som jag trodde så har hon delat upp inläggen i olika kategorier – förmodligen för att slippa reklammarkera all sin smygreklam.
Tyvärr uppfyller hon inte kraven som ställs av Konsumentverket – att all reklam enkelt ska kunna särskiljas från övrigt redaktionellt innehåll – eftersom hon i ett och samma inlägg blandar anekdoter om barnens luciafirande, bilder på sin garderob för att sedan avsluta med att göra reklam för den champagne som hon nyligen investerat i.
Att inlägget ligger i kategorin ”Business” spelar ingen roll eftersom man även kan läsa det i flödet där alla inlägg hamnar och då förväxlas med övrigt redaktionella innehåll.
Den enda sättet hon skulle kunna komma undan med det är om man enbart kunde läsa inlägget om man klickar på ”business” och ifall inlägget inte handlade om någonting annat än champagnen men vem skulle klicka på en kategori som man vet bara innehåller reklam? Ingen.
Jag undrar också varför ”Beauty” fick en egen kategori – det om något är väl idel reklam?

Humor är dock att man kan läsa alla kommentarer som är satta på moderering. Jag undrar hur lång tid det tar innan den buggen upptäcks?

Tankar kring Bellas nya plattform?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *