Instagram/Mia Skäringer:
I förrgår skrev jag ett inlägg om Mia Skäringer och Anna Mannheimers kritik mot klädföretaget Acne och gick in lite på modellbranschen och hur den ser ut.
Idag publicerar Mia ett svar från Ance där de verkar ta till sig kritiken och den ”värsta” bilden på deras hemsida har försvunnit.
Det är tråkigt att det ska behövas exponeras på kända människors sociala medier innan det händer någonting, för samma sak gäller ju H&M och deras tröj-fadäs som jag också skrivit om.
Inte förrän detta fick utrymme på sociala medier så hände det något.
Det börjar nästan kännas mer och mer som att företagen struntar i att ordentligt gå igenom vad det är för någonting som de publicerar, lanserar och gör tillgängligt för allmänheten. Det verkar vara upp till sociala medier att säga om det är okej eller inte och är det ingen som höjer rösten så får det ligga kvar, annars tas det bort med någon lam ursäkt om den mänskliga faktorn, ett fall mellan två stolar eller en policy som inte nått hela vägen fram.
Att förekomma en skandal genom att sätta på sig lite kritiska glasögon eller dra allting en runda till innan lansering verkar inte förekomma alls längre utan det verkar vara upp till oss att reagera och tala om för företagen vad som är okej eller inte.
Och om så nu inte är fallet så undrar jag verkligen hur de förslag som valts bort såg ut, om de var nöjda med dessa?
Hur kan ingen ha reagerat?
