Bellas mest tveksamma investering hittlis

Blondinbella:

När det gäller att boka tid hos frisören för en blow dry är det en sån där typisk sak jag kommer på sent på kvällen och ser att jag ska göra ett ”synligt jobb” i veckan. Att behöva ringa och störa en frisör mitt på dagen för att diskutera lämplig tid är tyvärr inget jag väljer eller hinner. Nu bokar jag via Wavys app.//Bella

Jag blev lite intresserad när jag såg Bellas inlägg där hon beskriver sin koncern där alla hennes företag ingår.
De flesta företagen som Bella investerat i med hjälp av reklamplatser på sin blogg har jag relativt bra koll på, men den här bokningsappen som hon pratar om här ovan var det längesedan man hörde någonting om.
Bella menar på att hon inte har tid att ringa och diskutera tiden med en frisör utan numera bokar alla sina hårtiden via appen.
Det finns bara ett enda litet problem:
De frisörsalonger Bella använder sig av finns inte ens med i appen. Endast 2 salonger från Stor-Stockholm står med och mig veterligt har Bella aldrig besökt någon av dem utan brukar låta Creative Headz fixa hennes hår.
Hur hon nu för tiden bokar in tider via en app till salonger som inte står med är en gåta, men jag antar att sång och dansmannen Simon får rodda chefens schema med frisören så att hon aldrig står utan nyfönat hår.

Och helt ärligt – på den tid som jag la på att hitta appen, ladda hem den, endast för att upptäcka att så lite som 2 salonger i Stockholm finns listade (och jag känner inte till någon av dem) – hade jag kunnat gå in på min frisörs hemsida – där jag precis som i Wavy-appen kan välja både frisör och behandling – och boka en tid och ändå ha tid över för att pilla mig i naveln.

Jag förstår att Bella valt att ligga längre än lägst med den här investeringen för i sitt nuvarande format så är den ett riktigt bottennapp – särskilt när det framkommer att investeraren själv inte ens använder den.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *