Amanda Schulman fortsätter rada upp tveksamma Instagraminlägg

Amanda Schulman:

Amanda Schulman verkar ha haft riktig otur de senaste gångerna hon funderat kring vilka Instagraminlägg hon ska publicera.
Om hon inte trampar i klaveret genom att använda metaforer kring fattigdom så gör hon det genom att försöka profitera på #metoo för att marknadsföra Daisy Grace senaste kollektion.

Vad i hela fridens namn har utnyttjade och exploaterade kvinnor med deras nya kollektion ”New Office” att göra?
Stöttar företaget organisationer som arbetar för ett bättre samhälle och/eller arbetsklimat för kvinnor och icke-binära? Frågan ställs bland kommentarerna på Instagram och svaret är givetvis ”nej” – annars hade vi aldrig fått höra slutet av det från systrarna Daisy Grace och inte känt oss nödgade att ens formulera frågan.

För att driva en PR-byrå som påstår sig erbjuder landets främsta PR-tjänster i form av traditionell PR, vågade kampanjer och profilsamarbeten så är det förvånande att det kommer ytterligare ett bottennapp från Perfect Day Media.
Eller är detta kanske vad som menas med ”vågade kampanjer”? Typ ”all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet”?

Sin förra bild plockade Amanda ner när kritiken blev alltför kraftig – tror ni hon kommer göra detsamma med den här?

Tack för tips!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *