När det kommer till reklam och sponsrade inlägg så varierar nivån på dessa en hel del.
Vissa lägger ner massor av tid på att utforma inlägg, planera bilder, plåta och slutligen knyta ihop säcken på ett sätt som både uppdragsgivare och läsare blir nöjda med, medan andra mer eller mindre hafsar ihop ett inlägg på bussen på väg in till stan för dagens första lattepromenad runt Djurgården.
Texterna brukar varierar inte så där fasligt mycket utan det är kvalitén på bilder och film som brukar skilja agnarna från vetet.
Håller ni med?
Bra bilder eller film kan kompensera för en dåligt skriven text, men en bra skriven text kan aldrig väga upp för bilder utan varken kvalité eller engagemang?
Håller ni fortfarande med?
Jag tänker att vi drar på oss de imaginära skyddsglasögonen och utför ett litet experiment.
Företaget Sloggi har precis lanserat en ny av bh-topp som de marknadsför på sociala medier med hjälp av diverse influencers.
Ponera att texten i alla inlägg mer eller mindre säger samma sak, och att det då är upp till bilden att övertyga er om att ni borde köpa den marknadsförda varan.
Vilken bild gör detta? Det finns inget egentligen rätt eller fel svar (så länge man tycker om jag) – men jag är nyfiken på vilka bilder som ni – bloggläsarna och de potentiella kunderna – föredrar.
Chanelles blogg
Josefins Instagram
Ellinors blogg
Sandras blogg
Moas blogg
Alexandras blogg
Nå!
Vilken bild föredrar ni?
Vem kan övertyga er om att spendera era surt förvärvade slantar på en kulör bh-topp?
