Egoina är en influencer som tydligt sagt nej till att göra samarbeten med företag som sysslar med plastikkirurgi, medan Sindy Niklasson gladeligen sände sin bröstförstoing live på Instagram.
Nu har Nicole Falciani tagit till sitt instagramkonto för att även hon ta avstånd från liknande upplägg vilket är någonting jag absolut vill lyfta upp.
Som hon skriver, tänk om hon varit det minsta osäker på sin kropp och sitt utseende – herregud, hon hade ju kunnat flippa ur helt och gjort så många operationer och modifieringar som fysiskt vore möjligt och vem vet var det hade slutat?
Tänk om samma sak hade erbjudits till 18-åriga Kissie? Det är så omoraliskt och oansvarigt att göra på det här viset att jag kokar!
För om Nicole hade hakat på för att förändra sin kropp – hur tror ni då alla hennes unga följare som ser upp till henne hade sett på sina egna kroppar och utseenden?
Jag anser själv att företag som sysslar med den här typen av omoralisk marknadsföring inte förtjänar att få sina namn censurerade.
I mina ögon sänker det seriositeten och trovärdigheten hos företaget och det är någonting jag anser att potentiella kunder som söker information på nätet ska få ta del av och ha med i beräkningen när de väljer klinik.
Förra gången var det AK Nygart/Akademikliniken för övrigt som försvarade sig så här.
Vill man verkligen välja en klinik som försöker pracka på unga kvinnor ingrepp som de aldrig uttryckt sig ens vara intresserade av?
