Hugo Rosas dubblade priserna och körde en ”green friday” istället

Och i mitt företag vill jag ju såklart att folk ska köpa vår produkt. Vi har dock valt en lite annan approach när det kommer till just black friday – vi har höjt priset till det dubbla på Clean hos våra återförsäljare online. Bara under morgondagen men det är ett statement mot den allmänna konsumtionshetsen. Om man ändå vill beställa Clean till det dubbla priset kommer vi skänka hela överskottet till välgörenhet för att rädda Östersjön så vi kan ha cleana hav. Vi skiter i black friday och kör green friday helt enkelt.//Hugo

En dag då telefoner, mail och intryck fullkomligt svämmar över av ”rea”, ”black friday” och ”BILLIGT” så tar Hugo Rosas och Clean Drink ställning MOT den galna konsumtionshets på Black Friday/week som riskerar att ersätta normalt genomtänkta inköp.
Hans företag Clean Drink dubblade priset på sina drycker under Black Friday, och döpte om det till Green Friday där ambitionen var att skänka att överskott till välgörenhet för att rädda Östersjön.

Jag säger inte att man inte ska shoppa på Black Friday, jag säger bara att man inte får glömma bort att göra en liten konsekvensanalys innan man klickar på ”KÖP” – något företagarna gärna vill att man ska glömma bort bland alla röda reaskyltar och skynda, skynda-budskap!

Bra där, Hugo!
Att få folk att stanna upp i sitt konsumerande är ett steg på väg mot ett bättre balanserat samhälle!

(Bra budskap belönas med lite gratis produktplacering! You’re welcome! Hehe…)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *