Kissie undrar om man kan vara en opererad feminist.

Precis då undrade en vän till mig om jag inte ville gå till AK nygart som ägs av Akademikliniken, och välja motivia implants. Jag läste på om dom och kände bara – yasss! Så operationen gjorde jag helt och hållet för min egna skull, för jag skulle trivas bra med dom brösten jag har på min kropp.
[…]

Kommer inte ta några inzoomade bilder på dom då jag inte vill öppna upp mig för mycket längre om min kropp, men jag berättar gärna ? Ni ser ju själva när jag poserar i bikini på ett ungefär hur dom ser ut. Och om jag kan rekommendera AK nygart? Absolut, nu är detta visserligen ett samarbete men svaret är ja. Dock kommer jag inte erbjuda några rabattkoder eller så, men jag är mån om att kliniken är ordentlig och proffsig vilket dom är.//Kissie

Alexandra undrar om man kan kalla sig feminist om man plastikopererar sig?
Själv lägger jag ingen som helst värdering i huruvida man får kalla sig för feminist eller när. Däremot tycker jag inte att man kan kalla sig för en bra förebild om man gör reklam och samarbeten som innebär att försöka påverka sina följare som ser upp till en, att själva bli så pass missnöjda med sina egna kroppar att de också väljer att lägga sig under kniven.
Alexandra verkar klappa sig lite på axeln för att hon inte delar ut några rabattkoder, samt försöker få det hela att låta som att det här samarbetet enbart var för hennes skull och att hon är nöjd och glad över att ha sluppit betala för ingreppet.

Vad är egentligen reklam och marknadsföring? 
Är det ”good will” från företagets sida, eller är det en investering de gör eftersom de förväntar sig att den ska betala sig och generera vinst?
Det är givetvis det senare – det är HELA poängen med reklam och marknadsföring.

AK Nygart har alltså valt att göra ett samarbete med Alexandra nya tuttar av en enda anledning.
De hoppas att hon – med sitt varumärke, trovärdighet och läsarnas tillit till henne som förebild –  ska kunna påverka tillräckligt många av dem att själva köpa plastiktjänster från AK Nygart så att de inte bara tjänar tillbaka vad samarbetet med Alexandra har kostat utan så att de även går med vinst.
Det är det ENDA det här handlar om, oavsett HUR hon (och andra influencers) lägger fram det. De ska influera till att fler ska vilja operera sig, helst helt utan att nämna risker, komplikationer mm och gör man det, då tycker jag inte att man är, varken en bra förebild och influencer.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *