Jag antar att allting är relativt?

 Jag är en otroligt stolt kund till Nordea sedan många år tillbaka. Det betyder mycket att ha en bank som tror på en. //Isabella Löwengrip

I Isabellas värld är kanske två år detsamma som ”många år tillbaka” ?
Så beskriver hon nämligen ett av sina möten i Almedalen Casper von Koskull som är VD på Nordea -att hon varit kund i banken i många år tillbaka.

Är detta en Löwengripsk upprundning?
1.5 miljoner unika besökare var egentligen drygt 250 000 och köpesumman på huset 29.5 miljoner var egentligen 26.5 miljoner.
Med det i åtanke så är det väl klart att två år kan rundas upp till ”många år tillbaka” för att passa Isabellas agenda, men för mig är det bara ytterligare ett bevis på Isabellas förmåga att överdriva och slira på sanningen.

Men i det HÄR fallet?
Varför? Varför dög inte sanningen här?
Hur gynnar det Isabella att ljuga om hur länge hon varit kund hos Nordea? Det känns som en så otroligt onödig lögn.
Hade det här varit en isolerad händelse att Isabella överdriver och/eller slirar lite på sanningen så hade jag förmodligen inte ens brytt mig, men eftersom det här bara är en i raden av hundratals liknande situationer så börjar man ju undra om Isabella ens är kapabel att helt hålla sig till sanningen, eller om det är lite av en tvångstanke att göra så här?

Tack för tips!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *