Här kommer en lite update till er om saker som händer hos Margaux Dietz AB.
1. Just nu håller jag på att göra klart min första stora investering.
2. Jag gjorde en stor intervju för SvD Näringsliv i början av sommaren som precis har kommit ut. Det känns otroligt kul att de görs seriösa artiklar om den här branschen, det är ju inte så konstigt egentligen med tanke på vad den omsätter men det har ändå tagit många år innan den accepteras som seriös, men nu känns det som att vi är där. I artikeln pratar vi om reklammärkningar, regler om pressutskick och politisk påverkan.
3. Jag är så stolt över samarbetet med Tradera som jag gjorde med Redgert Comms i Almedalen.
4. Jag har äntligen en ny layout på min Youtube-kanal header. //Margaux Dietz
Till skillnad från många andra influencers som alltid bara skriver om hur stressade det är och hur mycket de jobbar utan att visa upp någonting förutom outift-bilder från det, så bjuder ofta Marguax in och visar upp vad hon gör i sitt företag.
Alltså faktiska projekt och inte bara ett jidder om hemliga möten mm.
Skärmdumpen här ovan kommer från den intervju hon gjort med SvD där hon pratar om branschen – en bransch som med sin omsättning borde tas på betydligt större allvar än den gör och där en av anledningarna är de snöflinge-influencers som fortfarande (trots ÅR i branschen) inte lärt sig hur man följer relevant lagstiftning mm.
Detta vill Margaux – precis som jag – ändra på och jag välkomnar hennes engagemang med öppna armar!
Om bara fler influencers kunde följa hennes exempel!
Steg ett:
Ta dig en titt på förmånsbeskattnings – och marknadsföringslagen för din bransch.
Hör av dig när det är klart, helst innan jul om man nu får önska… 🙂
