Vilken gullig comeback av Mimmi Kapell



Korrekt – det stämmer att du själv väljer vad för skit du gör reklam för, men det är Marknadsföringslagen som stipulerar HUR den ska utformas.

Hade du slängt ett öga i Konsumentverkets vägledning till reklam på sociala medier så hade du vetat att en rabattkod och ett nästintill osynligt ”ad” inte är tillräckligt. Jag kan länka den om du vill – annars kan du ju kika in här igen senare i eftermiddag…. Fan, är folk så här dumma, ignoranta och oproffsiga på riktigt?

Dina följare kanske vet att du gör reklam för sån här skit i tid och otid och på egen hand klurar ut att det här är den typen av reklam du gillar att pracka på dina följare men DET RÄCKER INTE! Om du satt dig in i de lagar och regler som gäller för din bransch så hade du vetat det.

Och alla dagar i veckan sprider jag den här typen av ”hat” som hon vill få det vill och det förhindrar eller får upp folks ögon för den typ av missnöje och hat för den egna kroppen och utseende som Mimmi sprider med sin reklam. I så fall skäms jag gärna! 

För vad är det ENDA syftet med reklam? Att få så många som möjligt att vilja köpa den marknadsförda tjänsten att reklamen betalar sig och företaget går med vinst. Och hur går det till i Mimmis fall? Jo, att hon påverkar så många som möjligt till att bli så pass missnöjda med sina egna utseenden att de ger företaget sina pengar – OCH Mimmis rabattkod – för att också förändra sina utseenden.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *