Är ”live shopping” det nya?

Det är så häftigt hur ”live-shopping” antagligen kommer explodera i Sverige snart. I Kina är det superstort! Det jag verkligen gillar är integrationen med alla som tittar och hur enkelt det är att visa upp små detaljer på till exempel träningskläderna. På det här sättet så ser man ju verkligen vad man köper.

Det är absolut en modern version av TV-shop, vilket jag också alltid har gillat. // Margaux Dietz

Ny trend
Influencer
Konsumtion
Den här gången kan man alltså titta på en sändning i realtid och shoppa det som visas upp. Om jag förstår det hela rätt så är Margaux den första svenska influencern som provat det här.
Hon älskade det och vill gärna göra det igen, men jag kan tänka mig att konceptet verkligen inte är för alla.
Man måste nämligen besitta en viss talang och inte vara rädd att prata på eftersom en sådan här session kan vara upp till en timme lång.

Man behöver helt enkelt kunna hålla låda om allt och ingenting samtidigt, och det är nog inte det lättaste alla gånger.
Principen är densamma som i de ”spelprogram” som brukade gå på eftermiddagarna där den tävlande skulle gissa ord.
Maken till mun-diarré har jag nog aldrig skådat.
Ringer det ingen klocka?
Om jag säger ”kräk-Eva” då?
De jag kommer ihåg är just Eva Nazemson och hennes kollega Anton Körberg, men om jag inte minns fel så har även Marie Picasso haft det här jobbet?

Så länge ingen kräks rakt ut på golvet och sedan berättar att det är på grund av menssmärtor så kommer jag se det som en lyckad livesändning. 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=JoFGwpRDtRE

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *