Grymma inlägg av Hannalicious

Influencern och företaget måste ha samma målgrupp. Så oavsett hur många följare någon har så är varumärkesmatchen A och O. Likaså att influencern i fråga faktiskt genuint gillar företagets produkter eller tjänster. Framgången med influencer marketing är ju att ett inlägg ifrån en influencer känns som att en nära vän, som du litar på, tipsar om ett bra schampo eller ett telefonabonnemang.

Men man får inte heller glömma bort att det tar ett tag att bygga upp en relation med en influencer och dess följare. De företag som förväntar sig att man ska sälja för 200 000 kr på 24h genom endast en post, om företaget inte synts i influencerns sociala medier tidigare är ute på hal is. Känner inte följarna igen varumärket så tar det längre tid att få igenom en avslutad affär. Marknadsföring hos influencers är också marknadsföring för dig och ditt företag. Vill du höras måste du synas och ibland kanske det är viktigare att fokusera på att folk ska veta om att ditt varumärke finns än att slå försäljningsrekord. // Hannalicious

Hannalicious har skrivit två bra inlägg som jag varken kommer försöka analysera sönder, driva med eller leta fel i. (Kan ni tänka er!?)
Det enda jag kommer göra är att uppmana er att läsa dem om ni vill veta mer om Hannas typ av influencerjobb och hur hon gjorde för att få många följare på Instagram.
Ett tips, nothing more, nothing less. 😉

Här skriver hon om influencer marketing, ett inlägg som texten här ovan kommer ifrån.
Här skriver hon om att skaffa sig fler följare på Instagram.

Jag hoppas VERKLIGEN att Hanna fortsätter skriva liknande inlägg ibland!
Jag ger henne TVÅ tummar upp för det här!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *