Bianca Ingrosso AB redovisar 27,6 miljoner kronor i vinst


Biancas egna företag – Bianca Ingrosso AB har precis lämnat årsredovisning till Bolagsverket, något som SvDs journalist Erik Wisterberg tagit del av.

Där framgår att intäkterna för 2019 landade på 34 miljoner kronor, vilket är en fördubbling jämfört med föregående år.
Bianca Ingrosso ABs verksamhet, som handlar bland annat om ”reklaminlägg och diverse uppdrag inom mode och make-up på olika sociala medier”, gör en vinst 27.6 miljoner kronor (resultat efter finansiella poster), men notera att det här enbart rör Biancas personliga bolag och varumärke och att sminkföretaget Caia Cosmetics inte är inräknat.
Företaget som Bianca startade tillsammans med Vanessa Lindblad, Mikael Snabb och Jesper Matsch har ännu inte någon offentlig årsredovisning för 2019 att visa upp.

Med 1,1 miljoner följare på Instagram, 349 000 prenumeranter på Youtube, Caia Cosmetics och hennes andra företag, diverse samarbeten, programledarjobbet i Talang samt realityserien Wahlgrens Värld så skulle jag säga att Bianca helt klart är Sveriges största influencer just nu och konstigt vore det väl om det inte visade sig även i årsredovisningen?

Liten anekdot:
När Alice och Bianca bjöd in influencer-kollegorna Hanna ”Hannalicious” Friberg, och Lovisa ”Lojsan” Wallin till sin podd, så körde de den klassiska leken ”Jag har aldrig” och fick frågan om vad den största summan de någonsin har fakturerat för ett enda jobb är.
Biancas svar: 4,2 miljoner kronor.
*mic drop*
Jag undrar hur många som kan göra det i den svenska influencervärlden?
Eller som ens kommer nära?
Vem tror ni kommer närmst det?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *