Att utnyttja ”älska dig själv-trenden” för att kränga rakhyvlar

 

Här följer min åsikt om två separata ämnen:
1. Prat om att älska sin kropp, att acceptera den som den är mm är ett ämne jag gillar och uppmuntrar.
2. Rakning och huruvida människor rakar eller inte rakar sina kroppar är upp till var och en, och jag bryr mig inte det minsta huruvida ett ben eller en armhåla är hårig eller inte.

Men…
När ett företag och/eller en influencer ”kidnappar” ett ämne som att älska/acceptera sin kropp och applicerar det på någonting så ytligt som borttagande av kroppsbehåring och rakhyvlar för att plocka pluspoäng så vill jag säga ifrån.
Kroppsbehåring är någonting vi LÄRT oss att vilja ta bort, hur mycket ”älska och acceptera dig själv” känns det?

https://youtu.be/6mXTwY937_g

I Elin Skoglunds video här ovan så pratar hon i flera minuter om att älska sig själv och att acceptera din kropp precis som den är, på uppdrag av företaget Estrid, vars mål är att sälja fler rakhyvlar (för att alla som inte accepterar sina håriga kroppar precis som de är, ska välja just deras hyvel.)
Hur FAN går det ihop?

Vi på Estrid uppmuntrar sig att acceptera din kropp precis som den är, men om du inte gör det så kan du använda våra hyvlar till ett specialpris för att hyvla bort lite av det på din kropp som du inte accepterar?

Det är sånt jävla hyckleri, enbart för att haka på en positiv trend, trots att den helt går emot företagets affärsidé.

Tack för tips!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *