Elin Molimenti – ”Jag har fått PTSD av sociala medier”

 

Mycket utav det som hänt under det senaste året har skapat en posttraumatisk stress för mig och det är något jag kämpar med varje dag. // Elin Molimenti

Jag vet inte, men om man vill att ens inlägg ska tas seriöst, vore det inte en idé att INTE göra två olika typer av reklam samtidigt i det då?
Elin menar – inbäddat bland reklamen –  att hon inte passar in i dagens sociala medier.
Klart att det var bättre innan hon började bli granskad och hon kunde fiffla med sina svindyra Aliexpress/Alibaba-diadem i skymundan, men har man rent mjöl i påsen så välkomnar man en granskning, eller hur?
Och klarar man inte av att bli granskad så passar man nog inte in i dagens sociala medier som är en miljardindustri. Tror ni hon köra samma bölfest till Skatteverket om hon skulle råka bli utvald för en slumpmässig granskning av dem?
Det är sådant som ingår om man arbetar som entreprenör – om man arbetar som en seriös entreprenör.
Då knäcks man inte av det, utan svarar på kundernas frågor istället för att stoppa huvudet i sanden som en annan struts och blockar alla som undrar om allt från design och priser till fabriker.
Elin blockade alla som så mycket som nämnde Ali och vad var det hon kallade fabriken nu igen?
En magisk fabrik i Kina” – visst ja, så var det!

Men hon har en poäng. 
Klarar hon inte av att granskas och ifrågasättas när hon håller på som hon gör och får PTSD av det, nej då ska hon kanske inte vara en entreprenör som marknadsför sig på sociala medier.
Där håller jag helt med henne.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *