Micael Bindefeld organiserar en pre-nyårskampanj för bubblet Freixenet som innebär att utvalda influencers och andra offentliga personer marknadsför produkten genom en nyårsfest på Instagram.
Det är ett mycket spännande upplägg.
Camilla Läckberg markerar det hela som reklam, tillsammans med Ines Kokic, medan den marknadsförande partyfixare struntar i det, tillsammans med alla andra inbjudna.
Vad tror ni om det här?
Hur kommer det sig att Camilla Läckberg och Ines Kokic är de enda som reklammarkerar?
Vet de att de har Bloggbevakning och hennes minioners ögon på sig, eller är de så pass insatta att de fattar att detta omfattas av marknadsföringslagen?
Är det inte en sak som Micael Bindefeld också borde vara medveten om i så fall?
Detta kan knappast räknas som ett pressutskick utan är med största sannolikhet uppstyrt och utskickat med krav om motprestation. En motprestation som i det här fallet är exponering på Instagram, vilket gör det till reklam.
Och reklam ska man göra vaddå med?
(Alla i kör) REKLAMMARKERA!!!
Det gick ut pressbud tidigare i veckan bestående av bubbel och lite plock, men det här är marknadsföring på en helt annan nivå – bara för att klargöra.
Tack för tips!
