Katrin Zytomierska om anmälningarna till Konsumentverket

Sist klicken kom åt mig när det fick svida lite i min plånbok var när klicken valde att missförstå mitt inlägg om fiskoljan. Jag drabbades inte rättsligt det som hände var att jag fick lägga en årslön på advokatkostnader. Inte min årslön utan en. Men pengar är inget jag värderar i sak på samma sätt som klicken gör, så win win. // Katrin Zytomierska

Katrin Zytomierska målar upp det som att det bedrivs någon typ av häxjakt på henne och andra framgångsrika kvinnor, av en grupp hon väljer att kalla för ”klicken”.
Att ”klicken” missförstod hennes inlägg om fiskolja och hur det kostat henne en massa pengar, men att hon inte bryr sig så mycket om det egentligen.
För ”klicken får aldrig vinna”.

Om så vore fallet, borde inte Konsumentverket har avfärdat alla anmälningar som kom in mot hennes reklam då?
Om de nu bara var ett resultat av ett gäng missunnsamma människor med digitala högafflar i högsta hugg, vars anmälningar helt saknade bäring?
Det gjorde Konsumentverket inte, istället lyftes det upp en nivå, till Patent och Marknadsdomstolen, som belade Katrin Zytomierskas företag ”Clean Eating” med ett interimistiskt förbud i väntan på dom, vilket är ett ganska drastiskt beslut, om det hela bara handlar om avundssjuka kvinnors anmälningar mot en lyckad, snygg, kvinnlig entreprenör.
Eller tror Katrin Zytomierska att alla som arbetar på Konsumentverket och Patent och Marknadsdomstolen också är en del av ”klicken”?
Det här börjar sannerligen likna konspirationsteorier som heter duga!

Är Katrin inte förmögen att separera sig själv från sina företag?
Jag tror helt ärligt inte att varken Konsumentverket eller Patent och Marknadsdomstolen tog in hennes person i bedömningen av hennes reklam, som tidigt anklagades för att profitera på människors rädsla.
De nämner i alla fall ingenting om det i sitt interimistiska förbud, utan det gäller enbart hennes företag som förbjuds marknadsföra sina produkter för att på olika sätt få kunderna att tro att de på något vis kan förhindra att bli smittad av covid-19 av dem.
Hade anmälningarna saknat grund så hade de avfärdats av Konsumentverket på ett tidigt skede, men istället beläggs företaget med ett interimistiska förbud i väntan på dom av Patent och Marknadsdomstolen.
Hur kan hon som företagare inte se det problematiska i det?

Jag antar att det är enklare att skylla på att man är häxjagad av en lite grupp galna rättshaverister som är ute efter att sänka en, än att ta ansvar för att man utformade ett reklaminlägg som kort och gott ”hade lite att önska vad gäller korrekthet?”.
Jag trodde helt ärligt att Katrin Zytomierska var proffsigare än så, och kunde skilja person från företag, men det här försvarstalet om att det är en klick ”haters” fel att hon fick lägga en årslön på advokatkostnader är ju bara pinsamt.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *