Hur ska man få influencers att konsekvensanalysera mera kring sina sponsoperationer?

Paow fortsätter göra smygreklam för plastikoperationer och andra ingrepp som permanent eller semi-permanent förändrar hennes utseende, och hur problematiskt jag än tycker att hennes beteende är så handlar inte resten av det här inlägget om henne, utan om den här trenden i stort.
Alltså influencers som tackar ja till gratis operationer mot att de försöker få sina följare att göra likadant, och som säkert inte ens tänker på att det finns risker med varje sådan här operation.
Riskerna för liv och hälsa är kanske inte så graverande vad gäller porslinskronor på alla tänderna, utan jag tänker mer på de större operationerna, nya tuttar, ny näsa, ny röv mm där patienten sövs.

Jag tycker att den här normaliserande trenden av att lägga sig under kniven – i bland annat Turkiet –  för att få operationer sponsrade och genomförda mot exponering är skrämmande och ingreppen verkar bli mer och mer trivialiserade för varje influencer som hakar på.
Ska det behövas att någon råkar riktigt illa ut för att influencers ska stanna upp och inse vad det faktiskt handlar om här? Jag tror nämligen aldrig jag hört NÅGON sponsopererad influencer ens nämna riskerna som finns, och hur en operation bör vara ett genomtänk beslut.
Ska någon behöva åka ner till Turkiet och lägga sig på operationsbordet och råka riktigt illa ut, kanske till och med inte överleva, för att det här skenande godståget ska sakta in? Influencer eller följare med influencisk rabattkod?
Det är ju för jävligt om det är så, men jag skulle samtidigt inte bli förvånad OM det sker.

Ska det verkligen behövas för att människor ska börja konsekvensanalysera riskerna med den här typen av branschutövning?
Jag tycker inte det, men jag vet inte vad annars som skulle kunna åstadkomma samma sak som att någon får allvarliga komplikationer eller rent av avlider?
Det MÅSTE väl finnas ett annat sätt?

Återigen, det här handlar INTE om Paow, jag önskar inte detta på NÅGON, men det var en tanke som väcktes hos mig i och med att jag fick hennes story skickad till mig.
Tänk helikopterperspektiv. Branschen i stort, inte enskilda individer. 

Dock kan man fortfarande anmäla Paow till RO och/eller KO för att få slut på smygreklamen för den här typen av ingrepp.
Man får göra vad man kan så länge. 🙂

KLICKA HÄR!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *