Viktor Frisk fortsätter med sina otydliga samarbeten

 

Det här meddelandet fick jag av Viktor Frisk i november efter att jag publicerat det här inlägget.
Tydligen så har han inte lärt sig särskilt mycket, med tanke på att han har publicerat ett exakt lika otydligt inlägg som förra gången.
Den enda skillnaden är att han här även har lånat in ett barn för att kunna ta in reklam för Babyland Sverige.
Här nedan ser du hur Viktors inlägg såg i i hans Instagramflöde.

Två reklambilder från Viktor Frisks Instastory. Bilden innehåller ett barn.
Bildkälla: Viktor Frisk Instastory

Han har alltså – återigen – gömt den pyttelilla, vita texten om att det rör sig om dett samarbete bakom sitt namn och bild, något man bara kan se om man sätter fingret på skärmen och stannar flödet.
Och inte ens då är det särskilt lätt att se vad som står.

Borde inte Viktor Frisk föregå med gott exempel nu när han startat en sociala medier-byrå som fokuserar på att bygga företag i sociala medier, öka dess REACH och kompetens?
Det här drar sannerligen ner trovärdigheten och intrycket av kompetens hos honom och byrån, tycker ni inte?

Skärmdump på Reach Media Groups presentation på Instagram

Tack för tips!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *