Har Daniel Wellington övergivit svenska influencers?

Det känns som igår, att man inte kunde gå ut på Instagram eller in på en blogg, utan att få en klocka från Daniel Wellington med tillhörande rabattkod, upptryckt i ansiktet. 
Det känns som ett minne blott, jag kan inte ens minnas när detta skedde sist.

Har Daniel Wellington lämnat sociala medier? Har de övergivit våra svenska influencers helt?
På A svarar jag ”nej” och på B vet jag inte.

Bildkälla: Daniel Wellington Instagram

Daniel Wellington finns fortfarande i högsta grad och har nyligen släppt en ny kollektion. De jobbar fortfarande med influencer marketing men har, av de taggade posterna att döma, valt bort svenska influencers helt. De verkar återigen ha siktet satt på mindre influencers – mikroinfluencers – och det är inte en reklamidentifiering så långt ögat kan nå.

Med tanke på att företaget tvingades säga upp 50 anställda i början av förra året så har de kanske inte råd att betala dyra pengar för svensk influencer marketing?
Eller så hade jag rätt när jag sa att den svenska marknaden är relativt mättad vad gäller influencer marketing för klockmärket? ?

Någon är det, men jag vet så klart inte vad. 
Vad tror ni?

Det känns som att Stronger är nya Daniel Wellington eller iDeal of Sweden – reklam som får en negativ inverkan på många följare, snarare än motsatsen. 
Trist, jag har nämligen hyllat företaget tidigare som ett, vars influencer marketing varit positiv, men jag får nog dra tillbaka det.

Håller ni med eller har Strongers influencer marketing fortfarande hög trovärdighet hos er? 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *