Det där med trovärdighet

Sanne Alexandras två reklaminlägg här är bra exempel på hur man kan göra för att försämra sin egen trovärdighet. 
Man kan absolut göra reklam för produkter från olika märken och fortfarande få den att framstå som hyfsat genuin.

Mitt problem är när uttryck som ”min absoluta favorit, ljuvligt, jag kommer aldrig kunna använda någonting annat, världens bästa, det bästa jag någonsin provat/använt mm mm mm”.
Om dessa uttryck används på precis allt man använder så blir det inte annat än floskler.
Lyft fram produkternas egenskaper pch vem de vänder sig till – och nej, en influencer kan omöjligt pricka in varenda en av dessa kategorier på exakt alla produkter de prövar.

Ett tips bara, men vad vet jag? 
Jag gör ju inte ens reklaminlägg. För 100 000 kr/inlägg kanske jag också skulle kunna tänka mig att hålla på så här? ??‍♀️

Prata om ”ljuvliga, fantastiska, underbara och mina absoluta favoritprodukter….åååååååh, vilken dag, vilken uuuuuunderbar dag, som vi kallar Beeeeeella Notte….”
?

Tack för detta underbara, ljuvliga tips! 

47 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Tur i oturen att just Sannealexandras trovärdighet lös med sin frånvaro från början.

    Vilken underbar kväll är det väl ändå eller fattar jag inte skämtet

      är det inte natt?

        Ja till och med det! Helt rätt.

          ”Det är ungdomens natt” tror jag till och med 🙂

            Ӂh denna natt
            Denna härliga natt
            Som vi kallar Bella Notte
            Se vilken syn
            Alla stjärnor i skyn
            Denna ljuva Bella Notte
            Fjärran från den du älskar
            Blir natten så ödsligt tom
            Men i hans närhet sluts du in
            I dess trollska rikedom
            Åh, åh denna natt
            Det är ungdomens natt
            Som vi kallar Bella Notte”

            Musik: Peggy Lee och Sonny Burke
            Text: Peggy Lee och Sonny Burke
            Svensk text: Gardar Sahlberg & Karl Lennart

      Haha… var inte tänkt att vara ett skämt, men jag inser att jag borde googlat mer än bara om notte skulle ha ett eller två t. ?

    Som en influenser som gjorde reklam för amningsprodukter några månader efter att hon skrivit mycket om hur hon slutat amma. Hon hade till och med tagit en bild där hon låtsades sitta och amma barnet, men tittade man noga såg man att hon inte gjorde det.
    Så låg trovärdighet.

      Eller alla som gör reklam för Twistshake INNAN de ens fött sitt första barn. Ja vilka fantastiska produkter som du inte ens har testat än?

    Det roligaste är ändå kenza som går runt med helt platt dött hår varje dag men ändå påstår att schampot ger världens mega-volym..? Förstår inte riktigt den

      Det ger ”volym” precis efter tvätt, när det är nyfönat och om hon slänger över 80% av ena sidans hår till den andra sidan. Eller sover med bulle och släpper ut det precis innan bilden! Perfekt ?

        Alla får väl volym av att föna det, bara att föna underifrån ?

      Jag har ingen koll på Kenza eller hennes schampo, men för vissa spelar det ingen roll vad vi gör. Håret förblir platt ändå.
      Jag kan locka, spraya och tupera så att håret står rakt upp. Tre sekunder senare är det spikrakt och platt.
      Oavsett vad jag gör ser jag ut som en slickad katt. Det är inte schampots fel, mitt hår är sånt bara.

        Men jag vildt gissar nu på att du inte marknadsför ett schampoo, som du har tagit fram och tjänar pengar på, med att det ger ditt platta hår volym i mer än 3 minuter?

        Det är ju Det som är det kuliga.

        Ja men du är ju ärlig och ska inte lura på andra produkter. ?

      Också kul med de bilder hon visar upp med ”volym”. Får mer volym i mitt hår bara av att öppna fönstret när det är fuktigt ute.

    Trovärdighet och influencers hör ju inte ihop i 90% av fallen. Finns ju en del som byggt ett seriöst företag kring sitt influensande (Underbaraclara, Trendenser m.fl.) men resten är ju bara sådana som roffar åt sig alla pengar de kan så länge de kan. Är varje dag fascinerad över att det finns folk som följer en del av dessa och ser dem som någon form av förebilder. När det enda de gör är att visa bilder på sig själv, sina (sponsrade) kläder/möbler/måltider/behandlingar och shopping, resor i all oändlighet. Hur kan man tycka det är intressant att följa Gabjoss, Kenza, Petra Tungården m fl? De GÖR ju ingenting, de bara konsumerar och visar upp yta, yta och mer yta. Säga vad man säga vill om Löwengripskan men det var ju lite fart på henne, även om hälften var överdrivet eller lögn.

      Tycker inte UnderbaraClara är särskild trovärdig heller.

        Jag räknade häromdagen till att tre av fyra senaste inläggen av Underbara Clara var reklaminlägg… och hennes följare är oftast korkade och ställer frågor om produkternas kvalitet osv som om ärliga svar ges för reklaminlägg?

      Håller med dig fram till det att du ”försvarar” blondinbella.

      Jag skulle vilja lägga till Matplatsen och 56kilo på den listan Ständigt nya samarbeten, och det som var ”det bäääästa jag någonsin haft” ena dagen är nästa ersatt med en annan produkt. Noll trovärdighet i mina ögon.

    Som Marcellos reklam för sexlexsaker från sinful där han inte ens vågar skriva ut vad det är för produkter. ? efter en hel del kritik är nu kommentarerna avstängda i inlägget.

      Har inte han främst yngre följare? Då känns det ännu mer fel.

        För yngre ska inte ona nera?

        Tror inte Marcello har mest barn som följare. Men beror ju på vad du menar med yngre, men så tabu är det ju inte med sexleksaker ??‍♀️

          Kan ha fel ?

    Sanne är du ytterligare en influencer som vi ska cancellera?

      Man cancellerar inte folk. Det är omoget och gör absolut inte världen till en bättre plats.

    Hur mycket betalar företag för såna här reklaminlägg? Det beror väl på hur många följare influencern har osv, hur funkar det?

    Det är därför man har noll förtroende för influencers och deras älsklingsprodukter de allllltid använder.

    Har inte sett en enda trovärdig än.

    Hur lång tid är det mellan hennes storys?

      Skulle säga max en månad? Hon har gjort reklam för Every flera gånger under våren

    Tycker att det är lite sorgligt att Marcello o Emilia använder sin otroligt söta dotter som content….. Om de inte är så intressanta längre så kanske de skulle omvärdera och ta ansvar för sina egna liv och karriärer.

      De är väl som alla andra influenser med barn.

    OT: bara jag som tycker Kardashians har gått helt överstyr i sin smaklöshet med bröllopet?

      Men det känns ju som att Kourtney och Travis ”grej” liksom är lite whitetrash/rock-ish. Tror inte de ville ha någon elegant tillställning.

      Håller med! Känns om att Kourtney anpassar sig väldigt mycket till hans ”white trash” stil.

      Varför måste bröllop se ut på ett visst sätt? Vill aldrig gifta mig men hade jag typ varit tvungen hade jag hellre tagit deras än ett bajsnödigt klassiskt som är så okreativt och urbota uttjatat att jag inte vet vad. Tääänk utanför boxen nästa gång något inte är prick det som du föredrar :):):):):):):):):)

        Jag skulle nog mer kalla det en modevisning/pressfotografering eftersom ”bröllopet” är 100 % sponsrat av Dolce & Gabbana, och Kourt och Travis redan är gifta. Kardashian/Jenner-familjen och lite kända vänner som sitter 3 timmar i smink och hår innan de traskar i sin sponsrade outfit till nåt mingel. En ceremoni i kortkort för att visa hur ”edgy” man är. Inte jättemycket äkta kärlek över det bröllopet ?

    Sanne är verkligen i samma kaliber som Bisse. Alla produkter är att ”dö för” eller ”detta är det bästa jag provat!” Eller Bosses favorit ”omgomgomgomg” Osvosv. Så låg trovärdighet. Och såklart har dom alltid svar på tal.. ”jag skulle aldrig göra ett samarbete med ett företag om jag inte stod för det”. Skulle vilja kika in i deras badrumsskåp och se vad dom FAKTISKT använder för inte tror jag det är Kenzas ”platt på en kvart” schampo.

      *Bisses. Men vi kan kalla henne Bosse.

      App app, inte ifrågasätta stackars flunsorna (speciellt Bisse) som drar på sig offerkoftan på en gång och skriker ”hat”, ”hur kan kvinnor göra så mot andra kvinnor” o liknande offerretorik..

        Bisse uppfann koftan… och den är i kli-ig polyester. Trodde länge hon var typ 25 pga sitt språkbruk.

          Polyester kliar inte, ull kliar.

    Men kom igen…. att ta dessa personer på orden i den kommersiella värld de lever i…. Som när jag var 14 och aldrig skulle använda jeans… Min bror tog mig på orden och har inte slutat tjata på mig efter att jag började ha jeans några år efteråt… Nu är jag 29….

    Kunden får ju också värdera trovärdigheten i det, mycket av vad de säljer bygger de på känslan just där och då i det samarbetet… Det kan ju såklart förändras…. you get the Point.

    Hur kan hon ha över 200k följare på instagram?

      Med tanke på att 90% av hennes content består av dottern…

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.