Gör Paow smygreklam för tre nya plastikoperationer?

Med tanke på att Paow och den här turkiska kliniken – Comfort Zone Official – redan fällts av Reklamombudsmannen för att ha brutit mot Marknadsföringslagen, så är det kanske inte en så vild gissning att även detta rör sig om ett reklaminlägg för kliniken och de operationer den precis utfört på Paow.

Paow opererade alltså näsan på den här kliniken – och fälldes av RO – men blev ändå inte nöjd, utan opererar om den igen nu eftersom kliniken fått nya och bättre kirurger.
DET är extremt problematiskt enligt mig.
Vill Paow operera näsan 100 gånger så får hon göra det, men det som framkommer här är alltså att hon tidigare gjort reklam för en klinik och deras kirurger, för att få sina följare att också vilja operera sig här, som hon i efterhand inte ens själv är nöjd med.
Hon får fler sponsrade ingrepp för att rätta till det som kliniken uppenbarligen misslyckades med förra gången, men alla de som betalat med egna pengar för att operera sig efter Paows rekommendation då? Får de också korrigera sina näsor gratis eftersom de uppenbarligen köpt grisen i säcken genom att lita på Paows – uppenbarligen – lögnaktiga reklam?

Det här är saker som jag hoppas att Konsumentverket tar tag i och styr upp på något vis, trots att det så klart är människor egna ansvar i slutändan att besluta sig för vad eller var man opererar sig.
Det är trots allt en reklam, och all reklam har som syfte att påverka, influera eller på annat vis gynna ett företag och det får man inte göra hur som helst, vare sig det gäller plastikoperationer eller Pontus Rasmusson.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *