Suucéförsäljning för Lis Bonne Atelier

Igår släppte Maja Nilsson Lindelöfs företag Lis Bonne Atelier stickade tröjor i färgerna grå och röd, med företagets namn på.

Det här var en timme efter inlägget las upp.

Efter en ynka timme var de slutsålda, men om du var en av de som ville köpt en tröja men inte hann med i försäljningen så kan jag meddela att företaget jobbar på en restock av dessa tröjor eller möjligheten att ta in dem igen men i nya färger och i större kvantitet, nu när de vet hur hög efterfrågan är.

109 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Kul inlägg!

      Äsch, se det som ett tidigt öppet spår istället 😉

        Är ot tillåtet om man tycker att inlägget är nog tråkigt?

          Tillåtet om du diskuterar influencers men inte andra ämnen

            Mja, inlägget handlar ju om också om kläder.

            Så, vilken gammal modetrend bör komma tillbaka?
            Jag tycker trumpetärmar. Stora trumpetärmar.

              Platåsandaletter, typ sådana från tidigt 2000-tal. Hade jämt sådana när jag var liten.

                Jaaa! Det var mina favoritskor sommaren 2001! 😁

              Platåträskor som man köpte på Hötorget och vrickade fotlederna av sig😀 Moonboots. Puss och krambyxor och V-jeans. Åtsmitande silkespolo.

              Finns på flera plagg nu, tyvärr kan man ju inte äta med en sån på 🤣🤣

    Jättekul inlägg

    Orimligt pris för 65% syntetmaterial.

    Reklam?

      Varför skulle det vara reklam? Tröjorna är ju slut och vi brukar ju dissa allt som influncers tar fram, tror ingen hade vågat fråga Camilla om ett reklaminlägg ens 😂

      Nej?

        😂😂😂

        Den formen? Jag undrar hur många dom hade? 10? 15?

    Känns som random merch

    Jag har några frågor: Var är uppläxningen för inte reklammärkt? Eller ska detta klassas som sekundärreklam?

      Det är ju märkets egna konto?

        När det skrivs om det såhär så är det ju uppenbart produktplacering. Det behöver väl också märkas upp?

          Inte om det skrivs från företagets konto väl!? Eller hur menar du att det skulle märkas upp egentligen?

          Vadå produktplacering, det är ju deras egna konto och man vet ju själv när man är inne där att det är ett klädesmärke

            När man är här inne och läser så är det absolut ingen som begriper att det är reklam de läser.
            Eller hur?

              Nej men det spelar ingen roll, det kan ju inte dom rå för. Så nej det behövs ingen reklammarkering 🙂

                Den som publicerar produktplacering behöver väl ändå informera om att det är just produktplacering som publiceras?

                  Nej, det behövs ingen reklammarkering för detta blogginlägg. Varför hittar du på egna regler? 😂

                    Vad är det som gör att detta inte är Ännu mera reklam? Scoopet att det snart kommer komma fler tröjor att köpa för de som missade?

                    Om man repostar reklam måste ju den vara reklammarkerad.
                    Det har vi ju precis lärt oss i och med Katrins miljonskadestånd hon är tvungen att betala nu. Just på grund av en sådan här situation.

                      Men nej. Läs på lite istället, Camilla postade dessutom en länk där du kan läsa mer. Detta är inte reklam eller något som behöver markeras.

                      Och nej Katrins situation var verkligen inte samma som denna. Går inte ens att jämföra.

                      Katrin fälldes för att hon gjorde smygreklam på sin instagram för sitt egna märke utan att reklammarkera. Så förstår inte riktigt varför du blandar in henne, en helt annan grej ju.

                      Katrin fälldes för det ja. Men Clean Eating fälldes för att reklammarkeringen saknades.
                      Om man bara repostar reklam från en reklamsida. Slutar det att vara reklam då?
                      Förvandlas det på något magiskt sätt till konsumentinformation då eller? Domstolen har sagt nej. Så jag vet inte vad du försöker yra om. Du har ju enbart behov av att försvara Camilla.

                      Nej jag har inte behov att försvara Camilla. Har bara tråkigt på jobbet och stör mig på att du är så säker på din sak när du har noll koll 😅 men testa du att anmäla Camilla så får du ser hur långt du kommer med den anmälan.

                      Clean eating är ju katrins företag, därför hon fälldes för att reposta om det på sin instagram 🤦🏻‍♀️ men detta är inte Camillas företag, finns ingenting hon kan fällas för pga att hon skriver ett inlägg om detta.

                      Det var inte bara Katrin som fälldes. De som fälldes allra mest är Clean Eating. Och varför fälldes de?
                      När det var Katrin som repostade

        Skrev inte KZ om och ifrån sitt varumärkes egna konto också?😏

      Inlägget är inte reklam eftersom det inte är kommersiellt. Det går att läsa mer om det här: https://www.konsumentverket.se/for-foretag/marknadsforing/marknadsforing-i-sociala-medier/

        Nu skummade jag bara så visa gärna var det står vad som gäller när man, som i detta fallet, i princip repostar företagets inlägg och lägger till en försäkran om att det kommer fler tröjor man kan köpa. Vad tillförde du som gjorde att det inte var reklam för tröjan?

          Men det är ju inget betalt samarbete. Man får reposta andras instagraminlägg. Det är ju liksom inte företaget själva som bett henne göra det.

            Repostad reklam är fortfarande reklam. Som behöver reklammarkeras.

          Mitt inlägg är inte kommersiellt, jag har inte fått någonting för det och får inga förmåner av det. Jag hade lika gärna kunnat skriva att ”hur fan kunde den här ASFULA tröjan sälja slut på en timme” eftersom det är jag själv som bestämmer om eller vad jag skriver här inne.

        Vad menas med det egentligen? Att det inte är kommersiellt?
        Säljs inte tröjorna kommersiellt eller vad?
        Innebär det att man kan göra hur mycket reklam som helst för ideella föreningar utan att behöva reklammarkera?

          Mitt inlägg är inte kommersiellt, jag har inte fått någonting för det och får inga förmåner av det. Jag hade lika gärna kunnat skriva att ”hur fan kunde den här ASFULA tröjan sälja slut på en timme” eftersom det är jag själv som bestämmer om eller vad jag skriver här inne.

            Men du har ju egentligen inte skrivit något. Repostad reklam är fortfarande reklam. Behöver den reklamen inte markeras när den tagits ut ur sitt sammanhang på det här sättet?

              Nej det är det inte. Reklam är när du får något för det eller har ett samarbete. Om jag eller du repostar en story från caia på min instagram behöver inte vi reklammarkera det.

                Reklam behöver inte kosta något. Det kan vara helt gratis. Vad som definierar reklam är att det är ett budskap/meddelanden vars syfte är att marknadsföra en produkt, tjänst eller idé. Dold reklam (eller smygreklam som det har kallats här) är sådant som inte annonsmärks lika tydligt som traditionell marknadsföring.

                  Men ge dig nu. Du har fel. Du får skriva om produkter och företag, det är bara när du har ett samarbete eller får betalt som du behöver reklammarkera. Camilla har ingenting med detta företag att göra förutom att hon gör ett blogginlägg. Är du ny här eller vad är det frågan om?

                    Har jag verkligen fel? Vad är det i mina påståenden som är fel? Behöver reklam inte märkas? Kan reklam inte vara kostnadsfritt?
                    Jo, är svaret på frågorna. Är du ny här? Eller har du inte läst marknadsföringslagen mer än det som Camilla citerat?

                      Men det är ju inte reklam. Camilla har ingen koppling till detta företag. Katrin fälldes för att clean eating är hennes företag och hon postade om det på sin privata instagram utan att reklammarkera. Men detta tjänar ju inte Camilla något på. Det är precis som att influncers får lägga upp bilder på produkter osv som de inte har ett samarbete med utan att reklammarkera. Spelar du dum eller fattar du verkligen inte?

                      Det här är verkligen inte som att bara lägga upp en bild på en produkt. Att folk inte verkar förstå det får mig att tappa hoppet om den generella tankeförmågan hos folk.

                      Det här är som att lägga upp en bild på ett reklamblad.

                      Men hon har ingen koppling. Det är inte hennes företag. Man får reposta andras instagraminlägg, du gör inte reklam för det. Men testa att anmäla får du se att ingenting kommer hända. Du hittar på egna regler. Det är du som är korkad i denna diskussionen, och inte mänskligheten.

                      Det är snarare så att de som inte förstår problematiken har lite fårmentalitet.
                      Det passar inte nuvarande narrativ att det är reklam detta handlar om. Och det måste tydligen en del försvara krampaktigt.

                      Men hjälp vad svårt detta verkade vara. Tror du verkligen att du gör reklam om du tar och postar en bild på ÖoB (eller insert valfritt) reklamblad och skriver ”titta, de säljer billigt lösgodis nästa vecka”. Nej, det gör du inte. Dom gör reklam. Du får sprida den enligt vår förträffliga yttrandefrihet. Men om du jobbar där och får provision (eller hur det nu funkar…) så gör du reklam. Då försöker ju DU sälja. Ser du verkligen inte skillnaden?

              Lägg av.

                Vad gullig du är 🌨️

                De är väl en fortfarande bitter My M som skriver från sin ”sjukstuga” 😂

                  Tuffing där!

            Hur ska nån utan kontext veta att du inte har något samarbete med detta företag? Hur vet vi att du inte får något för detta inlägg som vi inte får veta, i synnerhet eftersom du verkligen förtydligar att ”det kommer fler tröjor och i fler färger”, det var det du lade till till ursprungsinlägget. Räknas det som konsumentinformation då? Tröjsäljaren tackar nog för det.

            Jag tror att ifall du hade ett samarbete på nåt sätt så hade du markerat det, det är bara jävligt luddigt inlägg allmänhet. Och/eller low effort.

              Det är ju det som är hela poängen med att samarbeten måste reklammarkeras. Är det inte markerat är det inte reklam. (Om nu alla hade följt lagen då)

    Så där brukar mina billiga tröjor se ut efter en tvätt😀

    Vilket scoooop!
    Det här toppar till och med Dylan och Coles restaurangbokning!

      Älskar detta! Har de lagt ut nånstans om de faktiskt åt italienskt igår? Jag har inte sett något men jag kan ha missat.

        Nä, de har gjort instastories där de adresserat allas kommentarer ☺️

        Det hade ju varit skoj om de lagt ut att de inte var sugna på italienskt och åt något helt annat.

          Ja kollade deras instastorys sen. Tråkigt att de inte kunde bjuda på det, lite italienskt är väl ändå aldrig fel😄

            Ja, himla trist. De verkade mest bli rätt störda av alla kommentarer. Det såg ut som att de inte alls tyckte att det var kul

    Bra gr

      äv

    Menar vi den Maja som spenderade 5 minuter i instastory genom att göra smygreklam för de här tröjorna igår?
    Den Maja?

      Den Maja som hade en värdelös fotbollsspelare på planen igår?

        För det har verkligen med hennes egen person att göra?

        Ingen kollar ju på fotboll ändå. Så det kan inte ha spelat så stor roll

          ”Ingen” är väldigt konstigt att säga i ett sammanhang när det gäller Sveriges största sport.

            Försök inte! Sveriges största sport är hockey!

              I alla fall i norra delen av Sverige 😊🏒

                Bönder och skoterraggare 😉

              Det säger inte statistiken.

                Det gör den visst. Det är fler i Sverige som tittar på hockey än på fotboll.

                  Tittar😂 som att det är enda och riktiga sättet att avgöra hur stor en sport är.🤦‍♂️

                    Det var vad det hela handlade om från början.
                    Bara för att många använder en grusplan och en boll för att få sin motion betyder inte det att de tittar på eländet.

                      ”Grusplan”… Snark. Fotboll är inte bara Sveriges största sport – det är VÄRLDENS största sport.

          Ingen?! Jag och gubben kollar varje lördag på TV och spelar på tipset. Går ofta på Hammarbymatcherna. Igår var han nära att slänga ut TV:n. Brukar annars bara hända om jag råkar ha på Wahlgrens värld😀 Vad är ditt intresse då, att knyppla eller?

        Usch. Hoppas hon skäms när hon har en så dålig spelare på plan. Eller…!?

          Ja, hade jag presterat så dåligt ( han var ju i princip skyldig till första målet) med den lönen så hade jag fått sparken antagligen.

            Men vi pratar väl om hans fru?

              Hon borde skämmas för hans usla insats och sexstrejka samt kräva ngn lyxresa. Till Gambia kanske t ex😀

    Smart att ha väldigt få i lager. Då säljer de slut fort. Skapad hype.

      Ja man blir ju lite nyfiken på hur många det fanns.

        Typ 25 gissar jag på. En kartong liksom. Galet att ta in mer.

        Eller, en annan approach kan ju faktiskt vara att det är som med de här tävlingarna som influencers höll på med förut. Där de ”tävlade” ut goodiebags, i en tävling utan vinnare.

        Har vi sett bevis på att någon privatperson ens köpt de här kläderna?? 🤔
        Det är väldigt lätt att markera något som tillgängligt och slutsålt på en hemsida liksom.

      Precis vad jag också tänkte direkt Lydia.
      Man säger att de är slutsålda för att skapa en hype och i nästa andetag får man veta att man inte behöver slänga sig på backen och grina om man inte lyckades klicka hem ett exemplar eftersom det kommer en andra chans.

      Tänkte likadant. En succéförsäljning behöver ju inte innebära att man har sålt mängder med produkter i verkligheten. Personligen tror jag att i det här fallet så fanns det bara några stycken.

    Varför gör du reklam åt Maja Camilla, vad är nyttan med inlägget?
    Så att kunderna ska veta att det kommer fler tröjor snart?

      Tröttmössa.

    Va ju faktiskt rätt snygg.
    Dock betyder ju inte en slutförsäljning att det är succé… många tar ju bara in ett litet antal produkter alternativt tar de in mer men gör bara en liten andel tillgängligt just för att kunna säga att det sålt slut. Man skapar hype. Så jobbar ju alla Influencer marketing brands nu.

    Då vet vi att en tröja sålt slut 👍🏻

      🎶🎵ingen vill veta var du köpt din tröja🎵🎶

        Ingen vill veta var du i n t e har köpt din tröja. För den var slut.

    En vän jobbar på ett företag där man kan handla online. En Influencer hade en produkt därifrån å la upp en adlink. Företaget kontaktade henne sedan och berättade att den sålt slut, det fanns bara 9 i lager.

    Influencer sa då till sina följare ”guys ni är helt otroliga, xxx sålde slut direkt för ni var så sjukt många som klickade hem den” -det var alltså 9 stycken!
    Influencer gjorde sen en stor grej av detta, skapade hype om sin egen förmåga helt enkelt. Va lite kul när man visste hur det egentligen va

      Så har väl marknadsföring skett i alla tider!?

        Alltså att tänja på sanningen så mycket det går för att fler ska bli positiva och intresserade. Finns väl ingen som är ”meh” när de marknadsför sin produkt eller tjänst. Eller sig själv heller för den delen. Kolla bara valfritt personligt brev till en tjänst 😁

          Fast detta var ju influencern, företaget hade ingenting med det att göra och företaget sa ju inget om saken.

          Det var influencern som ville spä på att hon hade sånna otroliga följare som ville köpa allt hon rekommenderade. Förmodligen för att hon ville öka sitt värde å få fler å bättre samarbeten. Att sälja 9produkter via en adlink är ju inte så galet men hon ville få det att låta som det var SÅ MÅNGA

            Ja, hon marknadsför sig själv ju. Varför skulle hon skriva samma sanning men negativt om sig själv?!

            Igen, hur framställer du dina erfarenheter och kompetenser i ett personligt brev? Skriver du ”fick inte sålt mer än nio tröjor i senaste samarbetet” eller ”sålde slut på 24 timmar”.

              Det va ju det som va grejen. Hon mer eller mindre ljög. Hade ju kunnat skriva som du, ”sålde slut” men hon drog på som bara den! Fick det att låta som nått helt annat.
              Kan inte nämna fler detaljer för att avslöja nån men det blev rätt mkt konsekvenser och konstiga grejer efter det.

                Det du skriver låter inte som lögn i mina öron, snarare tänja sanningen till max och att överdriva. Men så funkar det när man vill sälja in sig själv, en produkt eller en tjänst. Inte mycket blir sålt med ”nä men den är typ ok. Finns annat lika bra!”

                Men du förstår väl att de kontaktade henne för att DE ville att hon skulle göra en grej av det. Win-win för både influncern och företaget

                  Haha men DU förstår väl att jag vet precis vad som hände och inte du. Du verkar väldigt mån om att försvara beteendet dock. Märkligt

    Att ta in fler i nya färger känns onödigt.
    Gör en ny design, hela syftet är väl att de ska sälja slut och inte ligga och damma på något lager. Och det är väl roligare att inte så många bär samma plagg och de blir mer i mindre skala skulle nog föreslå att alltid hålla ner kollektioner för de flesta märken men våga ha en bredd på storlekarna.

      Ta in den öht känns onödigt. Den var ful🙂

    Och guuud hon är sååååå talangfull!!!! Not. Världen är bra orättvis

    1450 kronor för en tröja med 35% ull och resten syntetmaterial???
    Man kan få en tröja i ren Kashmir för det priset liksom.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.