Alice Stenlöfs stora investering

Bildkälla: Alice Stenlöf Instastory

I september 2021 lanserade Alice Stenlöf klädmärket A-dsgn tillsammans med företaget Hubso, som erbjuder e-handelslösningar till – primärt – nystartade bolag. Förutom Alice Stenlöf, har även Sanne Alexandra, Linn Ahlborg, Josephine Qvist och Rebecca Stella byggt sina varumärken med hjälp av Hubso. Förutom Alice Stenlöf har även Rebecca Stella brutit med Hubso, vilket skedde när hon sålde sitt företag till Lyko.
Bolagen, som startas med hjälp av Hubso, redovisar inga egna siffror så det är inte helt enkelt att få en uppfattning om hur företagen faktiskt får.

Alice Stenlöf har alltså brutit med Hubso för att stå på egna ben, och berättar nu på Instagram om sin stora investering och känslorna kring att ta sig an en så här stor uppgift på egen hand. I juni 2023 registrerade hon det egna bolaget A-Dsgn AB och gav sig ut på jakt efter ett nytt team till företaget.
Hon skriver så här:

These past months have been the most challenging, expensive, draining and exciting period of my career (life?) this far. With the re-launchI’ve had to invest all my money into building a completely new team, set up a whole new system, new brand id, find new high quality factories, an office and make it A-DSGN coded.
It’s been a rollercoaster knowing nothing at the start having to learn everything from scratch. A lot of frustration and tears behind this fancy office and clothing brand, I’ll tell you that. It’s honestly so scary to be investing this much time and money in to a passion project since it’s taken all my time and money into a passion project since it’s taken all my time away from my other socials where I do earn money, into this project that has my whole heart and hasn’t even launched yet.

”Friskt vågat, hälften vunnet” eller vad är det man säger?

10 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Haha denna alice
    Vad säljer hen nu då – samma killkläder som tidigare va!

      Hur mår du?

        Hur mår du?
        Tar du bort namnet kommer bolaget konka direkt

    A-dsgn coded, det ser vi nu alla vad det betyder (beige). Men jag undrar också vad hon tänker sälja som hon är så passionerad över.
    Husbo verkar vara några riktiga utsugare som inriktat sig på just influerare, sett till vad Alice skriver. Men de kanske bara har hittat sin marknad?

      Husbo, vilket trist namn. Låter som ett bostadsföretag ju.

        Det är nog därför som företaget inte heter Husbo utan Hubso.

    Kräks på all onödig konsumtion och på giriga influenser!!

    Det är nog många influensers som startar företag och tror att de kan ”göra en Bianca” så småningom och tjäna storkovan. För den där ”passionen” de så vackert beskriver är ju inget annat än en jakt på att tjäna pengar.
    Förstår inte riktigt hur Alice företag ska flyga, det är ju inget unikt hon kommer att sälja. Men jag antar att hon gjort sina analyser innan hon investerar sina hårt förvärvade pengar. Allt annat vore ju korkat.
    Jag hoppas också att hon tagit hjälp av personer som har den kunskap som krävs för att driva ett företag. Vem som helst kan starta ett företag, men för att få det att gå med vinst krävs kunskap och erfarenhet, inte bara en ”passion”.

    Heja Alice! Så kul med kvinnliga förebilder som vågar satsa!

    Fast så här är det väl för alla som startar eget – att man investerar massa tid och pengar som man inte vet om man kommer få tillbaka?

    Skillnaden är att ”alla andra” inte har hundratusentals följare på insta att göra gratis reklam till utan måste betala för den sortens exponering!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.