Kaos inför öppningen av Caia Göteborg och dragningskraften av en ”goodie bag”

Bildkälla: Caia Cosmetics Facebook

Efter succén med pop up-butiken på NK i Stockholm var det föga förvånande när beskedet kom att Caia Cosmetics planerade att öppna en permanent fysisk butik. Denna gång i Göteborg.
Jag vet, vilket antiklimax…
Men Göteborg förtjänar också något kul, eller hur? Staden som tvingas husera några av Sveriges sämsta vokalister – men det är en diskussion för en helt annan blogg.
Tillbaka till Caia Cosmetics och deras Göteborgsbutik, där kön av unga tjejer ringlade sig lång. Göteborgs-Posten rapporterade att kön var 100 meter lång, och att en person till och med svimmat. Det är kanske inte så förvånande med tanke på att de 200 första kunderna skulle få en eftertraktad goodie bag. Historien har visat oss att det uppstår lite av en masspsykos så fort det bjuds på gratisprylar.
När Caia Cosmetics öppnade sin pop up-butik på NK i Stockholm hösten 2023, köade över 1 000 personer utanför, och de som stod längst fram ska ha stått där sedan 04, enligt ett inlägg av Pernilla Wahlgren.

Ännu värre blev det månaden efter när Lyko öppnade sin ”flagship store” på Drottninggatan i Stockholm. Enligt SvD sträckte sig kön en halv kilometer, lockade av en ”goodie bag” med skönhetsprodukter värda 3 500 kronor för de första 500 kunderna. Givetvis blev det rena kaoset när alla ville lägga vantarna på en. Efteråt rapporterade många besvikna kunder om knuff i kön och uteblivna ”goodie bags”, vilket fick Lykos VD Richard Lyko att göra följande uttalande:

Jag förstår att många av er är supermissnöjda för ni var här jättelänge. Vi har haft problem att identifiera exakt vem som var här vilken tid. Känner du att du var här och inte fick goodiebagen och känner dig jättemissnöjd ska du kontakta vår kundtjänst. Vi ber så mycket om ursäkt.

Varför han gjorde detta uttalande är oklart, eftersom det aldrig fanns fler än de 500 utannonserade ”goodie bags”, vilket gjorde besvikelsen ännu större för de tonåringar som hoppats på en extra chans.

Det blev även extra tydligt hur mycket dragningskraft själva ”goodie bagsen” faktiskt har. Jämför mängden köande människor på events med ”goodie bags”, med när Caia Cosmetics lanserade sitt samarbete med Mentos, och det inte var någon anstormning alls att tala om. Var det ens kö?
Goodie bags is the way to go, helt klart och detta verkar Caia ha både uppmärksammat och tagit fasta vid, för i Göteborg var det återigen dags för ”goodie bags”, och kön kom som ett brev på posten.

Jag använde mig av Chat GPT för att försöka få fram hur effektiv ”goodie bagen” är som marknadsföringskanal, och vad dök upp som ett exempel på framgångsrik användning?

Världens dyraste goodie bag kommer förresten från Oscarsgalan, och är känd för sitt otroliga värde och innehåll.
Goodie bagen från 2023 års Oscarsgala, hade ett innehåll värt över $100 000 (över 1 000 000 sek) och gick till folk som absolut inte behöver mer av någonting egentligen, men så är det. De rika blir rikare. De som har mycket, ska ha ha mer. Så har det varit i alla tider och så kommer det fortsätta vara, men i både Caias och Lykos fall så gav man goodie bagsen till de faktiska kunderna och inte till några kändisar som har mer och fler produkter än de kan hinna använda.
Hur många videoklipp har man inte sett på infleucners som knappt vet var de ska göra av alla bud som i en strid ström dimper ner hemma på dörrmattan? Är det bra reklam verkligen, ett pressutskick som någon suckande trycker in i ett skåp?

Jag undrar om ”hållbarhetsinfluencers”, alltså de som arbetar mot ett mer hållbart klimat och leverne, avböjer alla pressutskick som inte är direkt relevanta för deras jobb?
Eller tror ni att även de gillar och smyger in lite gratisprylar någon gång då och då när ingen ser? 🙂

96 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    En fråga. Varför ställer man sig i kö om det uppenbart redan är fler än 200 pers framför!?

      För att tonåringarna inte kan tänka efter?

      Lite lustig att Bianca bara hann vara med en stund vid öppningen för hon hade annat för sig. Som att åka och festa på Ibiza. Undra hur många vanliga anställda kan ta ledigt vid viktiga datum på jobbet? Det lär ju varit planerat sedan länge att butiken skulle öppna just den dagen tänker jag.

        Och det är därför det finns lagar som ska se till att begränsar marknadsföring till barn.

        Men det gäller inte sköna typer(Girl Power) eller multinationella techbolag.

        Ja vi får inte ens vara lediga vid föräldramöten tex

          Men snälla schemalägg föräldramöten utanför arbetstid?? Haha herregud

            Haha herregud ja….
            Alla jobbar inte 9 till 5, dumb ass.

        Jag är vanlig anställd och kan vara ledig när jag vill…

          Jag har också förtroendearbetstid och behöver inte söka ledigt som vanlig anställd, men tror ändå det hade blivit tokigt om jag försökte vara ledig en dag vi hade ett viktigt kundevent eller liknande som hängde lite på mig och min närvaro.

        Men nu är ju hon inte en ”vanlig” anställd. Hon hade inte behövt vara där överhuvudtaget.
        CHIMI hade ett event och öppnade pop-store på Ibiza .

          På de flesta företag där stora lanseringar sker är det än mer viktigt att huvudpersoner inom företaget är med. Så tycker det är ännu mer märkligt att hon ska till Ibiza för att ett annat företag har ett event än att vara med och representera ”sitt egna” företag.

            Hon var ju med vad gnäller du om?? Ett annat företag som hon har investerat i så inte märkligt alls.

              Gnäller? Hur många företag driver du själv och hur många har du investerat i? Noll, är det en korrekt gissning?
              Låt mig förklara, Biancas viktigaste prioritering som ansiktet utåt just nu, eftersom man dessutom letar ny ägare till Beauty Icons är att representera varumärket Caia.

                Bestämmer DU vad som är hennes viktigaste prioritering ??

                  Nej gör du det? Du verkar väldigt bitchig och helt klart så har du ingen aning om hur man driver företag. Inse att du snackar skit och gå vidare.

                    ??detsamma ??

                      Jag tror inte att du fattar att det är mer än en anonym som ifrågasätter dig och den enda bitchen av alla anonyma är faktiskt du.

            CHIMIs ägare är väl dessutom kompis med Benjamin?
            Rätta mig om jag har fel.

              Ingen aning om Benjamin är kompis med ägarna, men Bianca har investerat i bolaget. Ett bolag som aldrig gått med vinst och som har 14 miljoner i skatteskulder som man redan fått uppskov med att återbetala.

                Så snart kommer varenda Biancafan ha CIMI på näsan.
                Bra att kompisens syrra kan hjälpa till.

          Jo för det är hennes uppgift att vara ansiktet utåt för Caia. Det är enda anledningen att hon kontaktades då radarparet bakom Caia valde att satsa på kosmetika. Man ville åt hennes målgrupp och hennes kunskap om vilken typ av smink målgruppen ville köpa.
          Så plocka bort Bianca och Caia dör. Detta märks tydligt i deras internationeliseringsplaner. Caia misslyckas i marknad efter marknad, eftersom ingen vet vem Bianca är utanför Sverige och Norge.

        Tonåringar är inte handikappade i huvudet. Självklart förstår de att de blir utan om det står fler framför än vad som utlovats.
        De vill helt enkelt få se Bianca och bara vara med.

          Precis! De är inte korkade, de är tonåringar som vill vara med om en happening

          Handikappade i huvudet?
          Fan till Bianca?

        Ja och Bianca vill ju gärna tro och få det att se ut som att folk köar för att träffa henne. Hon vill verka som en superstar haha det ska se ut som om det är typ Beyonce som är på Sverigebesök, Bianca satt i en bil och vinkade till en kö haha det hade de filmat, och hon sträcker ut armarna för att kramas med de unga tjejerna. Man såg på ett klipp att hon stod helt själv och ingen brydde sig om henne. Fjortonåriga tjejer i kön, dessa kan väl knappast köpa så mycket, dyrt som Caia-sminket är också, så SÅ väldigt mycket kan se väl inte tjäna på detta. Såg ut att vara väldigt unga personer som jobbade i butikshörnan också. Fint gjort av Lykos VD måste man ändå säga.

          Oj vad du vet mycket om vad Bianca vill! Tell me more, vad vill hon äta till middag ikväll?

          Hur många ark toapapper använder hon när hon skiter?

            Förmodligen inga, men efteråt kan det bli några stycken. 😉

          Vad var fint av lykos VD? Han skickade ut ett pressmeddelande som kunde tolkas att man kunde få en goodiebag i efterhand, men så var ju aldrig fallet.

          Man kan ju tycka att företagen ska gå ut och stänga kön efter att ett visst antal står där. De vet ju själv hur många goodiebags som finns.

            Dåligt meddelande från VDn. Någon kundtjänstmedsrbetare ska alltså behöva ta emot och hantera alla klagomål istället och det efter det här meddelandet som absolut kan tolkas som att det finns möjlighet att få sin goodiebag. Skriv som det är istället, att de misslyckades i sin planering men var tydliga med att det fanns Max 500 och inget de kan göra nu. Nu låter det ju istället som att de är generösa men de missnöjda kunderna hänvisas bara någon annanstans istället för att VD kan säga som det är.

        För att hon i couldn’t care less.
        Är någon förvånad? Allla? Någon? Ingen?

          Men snälla. Varför ska hon stå i butiken hekla dagen? Var väl kul att hon var där en stund och sa hej. Verkligen ett gäng här inne som tycker att allt Bianca gör är fel.

            Hahaha ja vad kan det bero på tro?

              Haha ja vad tror du att det beror på? Vad förväntar du dig av en wanabee fjortis som livear biznizz girl?

      Alla kanske inte var där för en goodie bag. Det var ff kö vid stängningsdags när jag gick förbi.

        Hahaha kanske bara jag som är svingammal då….

        Hade ju hellre gått dit en dag när det är lugnare. För som jag förstod det så var det inte massa erbjudanden under öppningsdagen?

          Tror man fick en mugg om man köpte något.

            Säg inte att det var en bild på Bianca på muggen?

      Det är en grej, en händelse som det är kul och äventyrligt att vara med om när man är i yngre tonåren.

      För att de är IQ-fiskmås

      Ungdomens nycker. Skulle nog själv gjort det om jag var typ 15. Och såklart goodiebag lockar.

      Låst artikel. Sammanfattning?

    Är 46 år. Känner mej för gammal fördenhär diskussionen. Står inte i kö för gratisprylar. Men ja dåligt för miljön när kändisar får en massa gratisprylar.

    Varför kan de inte istället slumpmässigt dela ut gratispåsen? Så behöver inte folk köa i timmar för att vara först samt mindre rusning när dörrarna väl öppnas.. Kanske gör det hela mindre kaosigt tänker jag ?

      Vet inte men tror att just ”hysterin” är välkommen som en del i marknadsföringen.

      Då får de ingen uppmärksamhet antar jag.

      Varför jobbar inte du med marknadsföring och PR tänker jag…

      Så kan man väl göra på en konsert också. Slumpa ut platserna på ståsektionerna så slipper folk köa för att komma in först.

      Dom vill ju så klart ha kaos. Tidningarna ska skriva att det det var kö flera hundra meter.

    ”Känner du att du var här och inte fick goodiebagen”… Intressant formulering ändå. Jag KÄNNER nog lite att jag var där också. Att jag befann mig ca 100 mil bort är irrelevant faktiskt. Mycket är lite flytande nuförtiden, huruvida man befann sig i kö, vad man identifierar sig med i allmänhet osv.

      Jag identifierar mig som köande göteborgare.

        Måste jag definiera mer specifikt så identifierar jag mig nog lite mer som en köande värmlänning. Så ingen goodiebag till mig tyvärr.

    Jag är smålänning, så jag gillar förmodligen gratisgrejer lite mer än andra, ( 😛 ) men är det inte lite pinsamt att köa för grejer? Tonåringar tycker ju att det är pinsamt att typ andas fel, så jag misstänker att jag nog hellre hade dött än att uppfattas som girig och snål i den åldern. Men det var iofs längesedan jag var tonåring så tiderna förändras ju.

      Tänker likadant..skäms inte folk? Ullared är ett annat exempel?

        Ullared?

      Haha…förr så köade man med övernattning till konserter och nu till att köa för att FÅ KÖPA prylar/smink.
      Antar väl att Bianca symboliserar artisterna man förr köade till?

        Nej gud så sorgligt livet blivit då… artisterna åtminstone i min ungdom (aa jag är 87 år nu uppenbarligen) handlade ju om så mycket mer, att liksom kunna identifiera sig och hitta ett sammanhang i musiken. Är bianca dagens motsvarighet så kanske världen behöver gå under och börja om.

          Jag undrar också vad som hänt med banden, albumen, idolerna. Så trist att idolstatusen hos riktigt bra och nyskapande band verkar ha dalat.

            De finns, tror det snarare bara är att när man själv blir vuxen/äldre/gammal så ser man det inte längre, för det tilltalar inte en själv. Taylor Swift, Olivia Rodrigo, Harry Styles, BTS, Billie Eillish, Sabrina Carpenter, Conan Grey mf.l. är exempel på musiker som unga ser/sett som idoler mer i närtid.

              Ja du har rätt såklart. Och de svenska är typ Victor Leksell? Äsch jag har ingen koll. Tycker de flesta svenska unga artister låter ganska likt…

                Ganska likt? Vadå?

          Nej, Bianca är inte dagens motsvarighet. Ungdomar och musik hänger fortfarande ihop förstås. Men skillnaden idag är väl att det sällan är någon idé att behöva köa till konserter iom att de flesta har bestämda platser oavsett. Men om man ska stå, så köar folk absolut. Se när Taylor Swift var här t.e.x för ett par veckor sedan.

            På tal om det så ska ju taylors VIP-paket ha varit mycket uselt.

              Ja dom visade vad Taylors vipppaket innehöll. Och dom tyckte inte det var värt pengarna. Lite dekaler och affisch.

          Varför skulle just Bianca vara motsvarighet, till Lykos öppning köades det också, ännu mer så nja det är nog mest att gratis är gott typ.

          Känns som att du, precis som alla generationer före dig, VILL tro att dagens ungdomar är fördärvade. Egentligen är de flesta precis som vi var på 90-talet. Nya artister, ny teknik, nya sätt att kommunicera. Samma idoldyrkan.

            Den stora skillnaden idag är inte att det inte producera bra musik. Skillnaden är att det produceras mycket mer riktigt dålig musik och att talanglösa människor får utrymme tack vare sociala media.

    Varför kan de inte ge ungarna stämplar eller något som visar vilka som var där först? Det är ju samma kaos varje gång så varför vill de inte styra upp så fansen slipper bli besvikna och utpurrade ur kön?

      Hur kunde detta lägga sig i modd?

      Det är ju ett försäljningstrick att ”ju mer kaos ju mer publicitet får vi” så det är nog uträknat att det ska vara så tror jag….

    Är såååå nyfiken på innehållet i goodiebagen????
    Någon som vet?

        Tusen tack!!!!

        Låst artikel.

          Det är en video, och den är inte låst.

    Om det hängde på sångrösten skulle inte hälften av alla artister ens fått skivkontrakt känner jag…

    Någonting är vansinigt fel. Tittade på ett reportage från Aftonbladet som intervjuade 2 12-åringar som köade till NK i Göteborg för möjligheten att träffa Bianca Ingrosso och att vara först att få en goodie bag. I kön syntes även yngre barn, en del hade gluggar i tandraden där vuxentänderna inte hunnit växa ut. Entusiasmen gick inte att ta fel på, alla var exalterade över att träffa Bianca, och väldigt många var målade till tänderna och ingen var omålad.
    12-åringar målade med täckande produkter, hela paketet, concealer, foundation, rouge, skuggor, pennor, läppstift, tutti balutti. Utan att gå in i för mycket detaljer men Caias produkter är mycket mer täckande än high-end och även konkurrerande varumärken i billigare prisklasser. Kommer att bli intressant att se hur dessa produkter påverkat hudens åldrande på tjejerna vid 30, 40 och 50. Att det kommer att påverkas är givet eftersom huden inte andas tillräcklig med så mycket täckande smink.
    Undrar hur Caias marknadsföring kan få fortsätta som den gör då hennes största målgrupp är barn. I Sverige är reklam direkt riktad mot barn förbjuden. Men Caia klarar sig för produkterna är traditionellt riktade till en vuxen publik. Produkter som concealers, foundation och hudvård är inte framtagen för 12-årig hud den är framtagen för vuxen hud. Ändå är barn den målgruppen som Bianca hänsynslöst exploaterar.
    Visst har föräldrar ett ansvar men det är ett svårt slag att vinna. Barn och tonåringar är mycket mer lättpåverkade än vuxna, som även de går igång på goodie bags. Den idéen bygger på brist och kostnaden att missa något man kunde fått gratis. För den som är intresserada kan jag rekommnedera att googla Cialdinis ”seven principle of persuasion” och ”the scarcity principle”.
    Slutligen verkar det vara väldigt svårt för vissa att motstå en snart 30-årig kvinna som mot sin 12-åriga fanbase spelar rollen som den evigt populära nionde klassaren som lever ett beskymmerslöst liv, med resor, photo shoots och fester som varvas med lättklädda bilder där kroppen visas upp för män i alla åldrar som drömmer om en natt eller ett liv med Bianca.

      Vet inte om det var du som skrev samma sak sist, om hur ovanligt täckande produkterna är, men jag förstår inte hur du kan ha fått för dig att det här är något chockerande nytt som pågår?

      När jag var 12 var vi också krigsmålade (produkterna då var knappast bättre än Caias…) och skrubbade ansiktet med peelingkrämer med stora KORN i. Man hade byxor som satt på höftbenen och uppdragna stringtrosor, i allra högsta grad inspirerad av dåtidens 28-åriga kändisar. När jag var 12 svälte vi oss för att se ut som Kate Moss. De är som barn och ungdomar alltid har varit, med bättre sminkteknik då kanske.

        Det låter som vi var unga ungefär samtidigt även om Kate Moss perioden väl var lite tidigare än stringtrosor ovanför byxorna? Men kan minnas fel. Däremot undrar jag om du verkligen höll på med hela krigsmåleriet redan vid 12? Det tror jag inte var så vanligt på den tiden. Mascara och läppglans absolut redan vid 12 år, men resten väntade nog ett par år in på högstadiet alternativt gymnasiet ändå.

          Ja, det gjorde vi. Det såg ju inte ut som idag – Att vi förstod oss på countouring-tekniker eller kunde lägga vingad eyeliner – Men definitivt hela ansiktet målat med kakig foundation, kajalpenna, ögonskugga.

          Du har nog rätt i att Kate Moss storhetstid var lite tidigare dock, men size 0-trenden levde absolut kvar. Kanske mindre heroin chic och mer Paris Hilton dock!

            Märklig mening det blev, skrev om den ett par gånger och rörde till det lite. Formulerar om mig;

            Det såg ju inte ut som idag – Vi förstod oss INTE på countouring-tekniker och kunde INTE lägga vingad eyeliner – Men hade definitivt hela ansiktet målat med kakig foundation, kajalpenna, ögonskugga.

        Skrivit om täckande produkter? Vad är en chockerande nyhet? Du skriver lite osammanhängande så lite svårt att förstå vad det är du vill få sagt.
        Av din beskrivning antar jag att du var 12 runt början till mitten av 1990-talet. Var själv lite äldre och kan konstatera att den hysterin kring kosmetika var inte uppfunne då. Fortfarande var användningen rätt begränsad och om du var krigsmålad som 12-åring så kan du inte generalisera utifrån din egen person eller gänget du hängde med.
        När det kommer till kvalitet så är det enbart hos high-end märkena som det pågår någon form av produktutveckling, och det är enbart ett märke som har egen in-house R&D med eget lab och anställda kemister. Low-end märken har väldigt begränsat med produktutveckling däremot har de egen tillverkning och har därför en produktkunskap.
        Varumärken som Kylie Cometics, Caia mfl influenser ägda varumärken bedriver varken R&D eller produktutveckling, har ingen egen produktion och har väldigt begränsad produktkunskap. Produkterna är generiska och det är inte ens säkert att det som står på varudeklarationen stämmer med de ämnen som verkligen finns i produkterna då det finns ett stort problem med piratproducerade produkter och fusk vid tillverkningen där man byter ut ingredienser mot billigare men i många fall cancerogena, allergiframkallande eller rent av giftiga ämnen. Så vad gäller kvaliteten på olika varumärken så finns det risker med att köpa från varumärken som enbart saluför generiska produkter jämfört med övriga. Så ja använder du Caia använder du en produkt som antagligen är sämre än dina low-end produkter från när du var 12.
        Att täckande produkter har en skadlig effekt på huden kräver faktiskt inte att man är Einstein för att lista ut. Har ingen aning om hur mycket Caias produkter täcker jämfört med ex en foundation från Clinique. Men jag misstäker att Caias produkter är mer täckande eftersom det färdiga resultatet ger en glansig och fet yta på huden och inte bara döljer missfärgningar i huden utan slätar även ut rynkor och ger anisktet ett nästan dött intryck.
        Det är självklart flera faktorer som kommer att påverka hur din hud mår av kosmetika, saker som hur ofta du sminkar dig, typ av produkter och varumärken, rengöring, exponering av solljus, träning med smink.

          Jag var 12 under tidigt 2000-tal och vi använde loreal matte mousse, världens kakigaste foundation, Isadoras solpuder och svart kajal. Så trenden med täckande produkter har pågått i över 20 år. Concealer var ingen stor grej, men troligtvis enbart för att den där foundationen och pudret var som ett skal som ingen naturlig hudton tog sig igenom.

            Åh! Loreal matte mousse!
            Vi noppade också bort ögonbrynen och hade clearasil på våra finnar ( och tandkräm)

          Nej, jag var 12 i början av 2000-talet. Det är väl ganska tydligt vad jag vill ha sagt, är helt ointresserad av att läsa långa utläggningar om vad märkena ägnar sig åt för produktutveckling – min poäng var att alltid har varit som det är idag, att barnen målar sig och har tveksamma idoler. Det är ju knappst så att ALLA 12-åringar använder jättemycket smink idag, precis som att ALLA inte gjorde det år 2000 heller. Menade dock att skriva att de har bättre teknik NU, inte DÅ. Förstår att det blev förvirrat.

        När jag var 12 var vi inte sminkade alls.Vi hade på oss jeans,t-shirt och träskor.Hur ens kompisar var klädda var ointressant.Vi svälte oss inte för att se ut som modeller. Våra idoler var popstjärnor och Ingemar Stenmark.
        Det tycks vara en generationsgrej…nutidens barn blir mer och mer besatta av utseende och yta och sociala medier triggar på.
        Det är sorgligt.

          Stämmer bara delvis. Det var viktigt att se rätt ut även i början på 70-talet. Wrangler, Lee, Levis, Gul & Blå, Puss & Kram m.fl.

          Ja nu var jag 12 för över 20 år sedan, och det var som sagt likadant då. Berodde väl säkert mycket på var man bodde också, och självklart fanns det 12-åringar som fick i jeans och t-shirt och inte sminkade sig. Det finns det förstås idag också? Men det är inte de som köar till Caias butiksöppning.

      Föräldrarna har ALLT ansvar över sina barn! Punkt!

        Härligt att du uttrycker din åsikt.

    Jag var på plats och la inte märke till några krigsmålade 12-åringar. Ett fåtal yngre barn kanske hade mer smink än vad som kanske skulle kännas vara okej att ha utanför hemmets väggar.
    Det var föräldrar på plats som höll koll på de yngre men säkerheten brast ändå. Den säkerhet som fanns var Caias egna vakter från början, sedan började det spåra ur så de fick ringa efter polis. Senare dök NKs väktare upp. En tjej från kön var smart tidigt på morgonen och ordnade ett rättvist system och delade ut lappar till de första 200 på plats. Caias egna väktare såg detta och instämde, sa att vi kör på detta. Sedan kom representanter från NK och sa att systemet inte var giltigt. Oerhört trist för det blev hysteri och folk utan respekt slogs sig förbi, oavsett ålder o.s.v
    Därav spelade det bla ingen roll om det var 200 före, folk utan vett trängde sig bara.
    Väl inne på plats så vill jag som förälder iaf lyfta (även om jag inte haft någon särskild åsikt om Bianca innan) att hon verkligen tog sig tid till var och en som kom fram till henne. Hon pratade med var och en, sa något trevligt/fint. Jag förstår ju att hon är slipad.
    Men jag kan ändå tro att det var värdefullt för var och en av dessa som köat och äntligen fick komma fram och träffa henne. Jag tyckte det var fint och Bianca fick det att se och låta väldigt genuint.

      Synd att de inte kunde ha infört biljettsystemet själva, första gången kan lanserar något kanske man inte väntat sig rusning på det sättet alls men här var det ju ändå rätt väntat och med så många barn tänker jag speciellt.

    Förstår inte, vilka föräldrar låter sina barn köa dag och natt för en goodiebag? Det är alltså inte mat, kläder eller ett tak över huvudet de saknar och behöver köa för? Det är prylar som de förmodligen kommer prova en gång sen låta ligga i en låda.
    Kanske jag som är på tok för stolt som förälder men har folk ingen stolthet eller moral längre?
    Går ungarna och gräver i papperskorgarna efter pantburkar också? Det hade ju varit mer produktivt då man får riktiga pengar i handen sen som du kan välja vad du vill handla för.

    Det fanns liknande event när jag var ung och inte ens då deltog jag. På sin höjd var jag på premiären av en nyöpppnad klädaffär och råkade få ett presentkort då vi var en av de 100 första som fick komma in. Kön var INTE lång och vi köade MAX en timme.

    Har föräldrar ingen koll på sina barn längre? Jag förstår att man kommer undan om det här är något som tar en timme eller två men när LYKO öppnade var det ju barn på gatan som köade mitt natten? Märker man inte att ens tonåring är borta mitt i natten? I kylan?

      Två 12-åringar från Älta försvann natten innan och anmäldes försvunna hos polisen Missing people etc etc. Hela byn involverad i sökandet. Visade sig aaaatt… de rymt till Gbg för att stå i kö.

        Herregud vad onödigt. Om du ska rymma… rym till ditt livs äventyr.

    Skilj på om goodiebags delas ut till de X00 första KUNDERNA eller BESÖKARNA.
    De som står i kö utanför kan absolut inte skapa ett eget kölapps-system för att säkra en goodiebag,
    om dessa delas ut till kunder som köper något i kassorna i butiken!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *