Hjälplösa influencers

Bildkälla: Gabriella Joss Possler Instastory // Tully Instastory

Bild 1: Är det någon i Umeå som vet någon som kan byta lås på ytterdörr rätt akut? Skicka gärna DM i så fall! Gärna redan ikväll eller imorgon! Mitt har slutat fungera och har ingen tillgång till det. Har säkert fryst sönder eller något. Så behöver hjälp akut! // Gabriella Joss Possler

Bild 2: Behöver komma i kontakt med någon på Klarna!!! // Tully

GabJoss och Tully är två extremt hjälplösa och handlingsförlamade influencers som vänder sig till sina kära Instagramföljare med förhoppningen att de ska kunna lösa problemet.
För några dagar sedan (jag ville inte publicera inlägget medan hennes dörr fortfarande var olåst) vände sig Gabriella till Instagram för att få ett nytt lås till ytterdörren då hennes inte fungerade. Att det kunde innebära en risk att låta hela världen få veta att hon inte kunde låsa om sig verkar hon inte reflekterat över, men allt verkar ju ha gått bra ändå.
Tully å andra sidan vänder sig till Instagram idag med en video där HON BEHÖVER KOMMA I KONTAKT MED KLARNA NU!
Tramsfrans verkar ha löst problemet genom att plocka fram numret till Klarnas kundtjänst åt henne. 😉
Tramsfrans for president. Förhoppningsvis löste han hennes problem!

Så hjälplösa, så hjälplösa….
Tur att Instagram finns!

95 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Klarar dom ens av att torka sina rumpor själv.

    Svara

    Kom hon inte på tanken att ringa kundtjänst, eller trodde hon att någon från klarna skulle kontakta henne istället. Influencers vägar äro outgrundliga.

    Svara

      Vill väl ha specialhjälp, spons och någon som trollar bort hennes räkningar kanske?

      Svara

      Tänker att det sätter press på Klarna och andra företag när influencers tar dylika ärenden offentligt. Jag vet inte om det framkommit vad saken handlar om, men oberoende av om Tully har rätt eller inte ger hon ju Klarna en möjlighet att lösa problemet smärtfritt och att på så vis också kanske få beröm (reklam) offentligt, eller att i vart fall förekomma dålig publicitet på hennes plattform, och vetskapen om att det tas offentligt gör gissningsvis Klarna mer angelägna att vara henne till lags än om hon hade kontaktat dem privat.

      Svara

        Precis! Det är klart det finns baktanken att få vip-behandling.

        Svara

      Säkert telefonkö, ingen för influensers.

      Svara

      Hon kunde lägga upp ett helt inlägg med bild och allt men oförmögen att yttra orden: Siri/Google ta fram numret till Klarna kundtjänst.

      Svara

    Jag har tänkt på en sak. Varför går du Camilla så hårt på alla tjejer i branschen om reklam när det uppenbarligen är alla killar som struntar mest i det. JLC och sampev2 har större följarskara är större än de flesta tjejer och mängden smygreklam på deras kanaler är gränslöst. Tycker det är kul bara

    Svara

      du har en poäng.

      Svara

      Mycket bra fråga!

      Svara

      Tycker det var längesen Camilla kommenterade felaktiga reklammarkeringar överlag? Känns mer som att det är gjort än att det handlar om kön.

      Svara

      De flesta influencers är dock kvinnor. Jag vill minnas att det visst har kritiserats mäns bristande reklammarkering här. Bingo Rimer vet jag bestämt.

      Svara

      Åh Sampev2 ♥️

      Bästa YouTubern

      Svara

    Tror ni Gabriellas lås verkligen frusit sönder? Det har knappt varit minusgrader i Umeå. Det spekuleras i att hon vill byta lås så mannen inte ska komma in.

    Svara

      Lås fryser inte sönder bara sådär. 100 % vill flunsan låsa någon ute …

      Svara

      Hahah tänkte oxå att det beridde på att hon var sur på mannen.

      Svara

      Varv har det spekulerats ?!!!

      Svara

        Nä, hon vill bara dra trafik, nu har hon ju fött snart så då kommer väl allt handla om hur mycket sex dom har direkt efter.

        Svara

          Exakt? och de följer inte varann längre på insta, samt att båda har tagit bort bilder, så otroligt barnsligt!

          Svara

            Hon fick ju röda rosor av Z häromdagen.

            Svara

      Haha det tänkte jag med ???

      Svara

      De var på ikea ihop i helgen. Iaf har båda postat bilder på Kenzo därifrån.

      Förstår inte varför hon skriver som att det är slut…..de avföljer varandra, men raderar bilder
      Osv………

      Hon skriver mkt i jag-form mm.

      Svara

        För att dra trafik till bloggen. Hon uppdaterar så sällan nu och när hon väl gör det så handlar det bara om vad hon köpt, vad hon äter och om hur ”gullig” yngsta barnet är. Så hon måste ju hålla intresset för bloggen uppe på nåt vis.

        Svara

          Det är så sjukt att människor försörjer sig på att låtsas som det är slut och iscensätta att man mår jättedåligt samt insinuera att man behöver byta lås.

          Svara

            Är det så är det sjukt. Då har sociala medier gått helt överstyr.

            Undra hur det känns för hennes närmsta att följa detta spektakel?

            Svara

              Men alltså, hela zebastians familj har ju slutat följa Gabriella på sociala medier och hon har slutat följa dom med. Det är klart det är slut mellan dom. Allt snack på bloggen om hur ensam hon är, att hon borde ha tänkt efter innan hon blev gravid igen, hur ska hon klara av att försörja alla sina barn osv osv osv.

              Svara

                Hon la ju upp rosor från honom häromdagen och taggade honom…? Men det kanske har gått upp och ner då…

                Svara

                  Ja och de var på IKEA i helgen.
                  Hon luras.

                  Svara

                Jaa, men å andra sidan har man ju hört denna snyfthistoria förut från Gabbi, sen till följt av hux flux ett inlägg från från ingenstans att hon är kärast i världen, besatt, ingen stöttar som han och bla bla bla. Svårt att ta henne seriös nu faktiskt och verkligen tro att det är slut på riktigt.

                Svara

                  De ansökte om skilsmässa i somras. Men ångrade sig.

                  Svara

                Men alltså är det ingen som kan agera vuxet? Slutar hennes föräldrar svärmor, dvs farmorn till hennes barn, att följa henne för att de (ev) gjort slut?!

                Svara

                Fast bara för ett par dagar sedan postade hon en bukett rosor på stories och taggade Zebastian

                Svara

        Jag tror inte hon låtsas. Jag tror deras förhållande är stormigt.

        Svara

          Undrar isf om det är han som är ett svin eller hon som bara hotar med att låsa honom ute, hänger ut honom och beklagar sig för att hon inte är nöjd med något ?

          Svara

            Eller en kombo av båda kanske?

            Svara

              Men herregud vad sjukt att posta sånt och sen tagga att hon fått rosor. Pinsamt.

              Svara

          Japp ! Är Helt övertygad om att svängningarna inte äkta relationsproblem och inget iscensatt trams.

          Svara

    Jag har slut på toalettpapper. Är det någon som kan hjälpa? Det är rätt akut.

    Svara

      Skriv en story om det och tagga alla företag som säljer toalettpapper. Har du tillräckligt många följare får du ett PR-bud inom kort (troligtvis försent men) och kanske även ett samarbete.

      Svara

        Haha, Serla kommer på studs!

        Svara

      Duscha av dig efter toabesök

      Svara

      Be grannen komma och torka dig

      Svara

      bidé till folket!!!

      Svara

    Kändisar jag klarar mej utan. Linda Skugge. Systrarna Graaf. 13 barnsmamman. Polyfamiljen.

    Svara

      Helen Torsgården

      Svara

        Johanna Bladh!!!!

        Svara

      Johanna Bladh…

      Svara

      Såg Mirka Norrström köra live på Tiktok igår. Hon verkade deprimerad, lågmäld, egendomligt frånvarande i blicken. Hon pratade mycket om sina barn.
      Det kändes obehagligt, då man vet hur hon lever numera.

      Svara

    Läskigt att lämna sån information till allmänheten (plus äckliga gubbs) och dessutom illustrerat med en bild på ett litet barn….HJÄÄÄLP!!!!!
    Undrar om det är det här hon lär sina barn. Att vara handfallna och inte tänka själva. Otroligt sorgligt!

    Svara

    Kan förstå att hon försöker få hjälp av någon hos Klarna, de är stundtals hopplösa. Jag har försökt rätta till felaktiga uppgifter sen i somras utan framgång. Har till slut skickat mejl till deras dataskydd men även där utan svar. Börjar bli rätt trött.

    Svara

      Jag kämpade mellan juni till oktober med ett ärende. Imponerad över att tramsfrans hittat ett nummer att kontakta dem på, jag letade hela sommaren och har i princip bara fått nöja mig med deras chattbotar- omöjligt att få kontakt med en levande människa och får man det är det enbart utländsk support i Indien eller liknande som sitter med translate.

      Svara

        Va? En googling och deras telefonnummer finns på deras egen hemsida efter några sekunders klickande. Jag har själv ringt tidigare i höst och fått bra hjälp, inga som helst problem.

        Svara

          Jag hittade inte ett fungerande i sommar. Googlade och kollade på hemsidan då. Hittade direkt nu ? låter ju osannolikt att det inte ska ha funnits lika tillgängligt i sommar, men hittade som sagt inte ?

          Svara

            Jag har kunnat chatta med dom hur enkelt som helst senaste åren? Menar då riktiga människor inte AI – botar

            Svara

              Vad skönt! Jag fick då alltid AI-botar och när jag begärde att få chatta med en människa var det alltid tydligt översatta konversationer. Märks ju när engelskan har speciella fraser som direkt översatt till svenska blir helt felaktigt.

              Svara

    Trist. själv har jag fått bra och snabb hjälp av Klarnas kundtjänst när jag haft problem ned något köp, 2st.

    Svara

    Tänk att bjuda hem vem som helst att byta lås, och i samma veva lägga ut en bild på sitt barn. Jag saknar ord..

    Svara

      Fast går man runt med muskorta kjolar utan trosor när man har småungar hemma på barnkalas så förväntas man kanske inte tänka ett steg längre

      Svara

        Men EXAKT!!! Är supermärkligt att klä sig som en porrstjärna på barnkalas. ? Känner hon inte själv att det blir fel? Kan ju bara vara en tidsfråga innan äldste sonen (och hans kompisar!) börjar kommentera utstyrseln…..

        Jag skulle bli ledsen som barn, om min mamma försökte få MITT kalas att handla om henne, genom att ha urringat till max, muskort kjol och full krigsmålning på. Vid 11-12 års ålder skulle jag börja skämmas över min mamma….

        Svara

          Håller med dig, även om man ska få klä sig som man vill yadayada så finns det liksom klädkoder. Jag fick lära mig en gång i tiden att urringat har man till lång kjol, kort kjol då har man täckt upptill.
          Sedan att barnen exponeras så mycket är också något som borde ifrågasättas.
          Det där med låset betvivlar jag starkt för så korkad kan väl ingen vara eller?

          Svara

          På kalas. Tycker hon gör det jämt. Alltid urringat till max…….

          Svara

            Absolut! Men på barnkalas borde hon tänka till och INTE klä sig på det viset. Men hon tänker liksom inte så… Det viktiga är att hon får visa upp sig. ?

            Svara

      Kan inte låta bli att tänka hur dom andra föräldrarna i barnens klass tänker när hon kommer i så kort klänning eller träningstights med magtröja och urringat på typ föräldramöte. Visst att alla klär sig som dom vill, säger man något sånt här är man avundsjuk etc. Men tänk om några år när sonen är 14-15 och kompisarna pratar om morsans röv, sätta på henne etc. Måste vara så fruktansvärt pinsamt för dom när dom börjar förstå. Dom märker nog redan nu att mamma klär sig annaorlunda, typ på hockeyträningen osv.

      Svara

        Det där har jag tänkt på också. Samt att den där klädstilen inte går att kombinera ihop med jobbet som mäklare. Kan ju varit därför hon hoppade av, för att hon blev tillsagd om att hon ska vara representativ för företaget osv. Svårt att se att porrstjärnelooken är förenlig med mäklarjobb. ?

        Svara

    Hörde två unga tjejer på spårvagnen som uppenbarligen jobbade på deras kundtjänst. Dom beklagade sig över alla som ringer in och vill skjuta på fakturan och på sin manlige unga chef som var så cool och häftig men som inte favoriserade just dom.

    Känns som ngt callcenter som är kundtjänsten.

    Svara

      Ja, jo, kundtjänst brukar väl ändå bedrivas från ett callcenter?

      Svara

        Nej!
        Inte alltid. Vet många företag som frångått callcenter och har egen kundtjänst pga av att man kan erbjuda bättre kundservice.

        Svara

      Skjuta på fakturan 10 eller 30 dagar kan man göra online utan att ringa.

      Svara

    Sluta köp på klarna så har ni inga problem

    Svara

      Det är inte alltid så att man vill handla på Klarna. Jag har tyvärr fått göra det.

      Svara

      Jag tycker att det är jättebra att betala efter att man har fått varorna.
      Det är ju som vilken räkning som helst; man får se till att betala i tid för att slippa avgifter och trassel.

      Svara

        Precis så gör jag med! Betalar direkt sen när jag fått varan och är nöjd men så skönt att slippa hålla koll på återbetalningar vid eventuella returer.

        Svara

        Min upplevelse är tvärtom. Ska man handla via klarna måste man betala direkt, det är på faktura det blir struligt speciellt om man skickar tillbaka något

        Svara

          Hur är det krångligt? Det är ju bara att klicka i att man skickar saken i retur och så pausas fakturan direkt.

          Svara

            Ja eller hur. Fakturan pausas. I mitt fall så rapporterade dock inte företaget jag handlat från till klarna att det var returnerat. Så fakturan öppnade igen. Jag kontaktade klarna och kontaktade företaget jag handlat från. Klarna pausade, jag skickade alla bevis inklusive mail från företaget att de mottagit leveransen. Klarna menade att de inte mottagit några bevis så de återöppnade fakturan, la på påminnelse. Jag kontaktade klarna och företaget, skickade in alla uppgifter de ville. Klarna svarade att de inte mottagit bevis och återöppnade fakturan med ny påminnelse. Jag kontaktade klarna, de pausade och skulle rapportera att företaget inte skötte returer på rätt sätt och lovade att allt var löst, jag fick igen skicka in bevis – trots att jag redan gjort det två gånger i formulär som de skickat ut och gjort det i konversation med klarnas kundtjänst två gånger. Trots att jag bestridit Klarnas krav med hänvisning till alla bevis jag skickat om returen, men eftersom jag bara fick kontakt med icke-svensktalande personal så förstod de aldrig helt. Denna procedur gjorde jag nog fem gånger, varje gång tog 1,5-2 timmar. Till slut fick jag betala deras felaktiga faktura och skicka ett brev per post till Klarna med att jag betalat med protest och hotade med att anmäla Klarna till ARN – då huxflux kunde de lösa problemet på en gång och jag fick mina pengar återbetalade.

            Svara

              Fast egentligen är det ju företaget som inte skött sig här. Och hur skulle det vara bättre att betala varan direkt, om Klarna ändå inte gör en återbetalning utan bevis?

              Svara

                Men jag skickade ju bevis x flera till Klarna och kunde visa mail från företaget att de hade mottagit returen och vilka artiklar det gällde. Klarna menade att de aldrig fick några uppgifter, fastän jag fyllde i formulär från dem flera gånger och bifogade i flera chattar där de bekräftade att de mottagit bevisen och skulle ordna det.

                Svara

              Var detta möjligtvis ZARA? För exakt samma har hänt mig med

              Svara

              Hur hade det blivit bättre om du betalat direkt till företaget, menar du?

              Svara

                Jag tror absolut att det hade gått bättre. Har aldrig haft problem med returer förutom när Klarna är inblandade. Fick ju bekräftelse från företaget att de mottagit returen och att artiklarna stämde, så hade de själv hanterat betalningar och fakturor tror jag det hade fungerat utan besvär.

                Svara

          Handlat massor med både direktbetalning och månadsfaktura och aldrig haft problem med returer. Som någon sa – företagen du handlar från kan ju krångla, men gör de som de ska så är ju Klarnas system smidigt.

          Svara

        Förutom att det tas kreditupplysning varje gång….

        Svara

          Nej det gör det inte? Du kanske har dålig credit score?

          Svara

    Såg just Josefin Svanbergs vlogg från Bad Gastein.. sjukt tydlig uppdelning på sällskapet?
    Stör mig otroligt på att Lojsan gör allt i sin makt för att se nyrik ut, hjälp!

    Hade nog helst hängt med Angelica, Alexia, Sara B, Kenza och Ines

    Svara

      Jag hade helst velat vara en fluga på väggen och iakttagit spektaklet.

      Svara

    mupp 1 och mupp 2

    Svara

    OT, ser att Hanna Friberg och Malin N är på samma event, Pegs event. Undrar hur stämningen är mellan dem..

    Svara

    Klarna? Ja, kundtjänst kanske? Vad tror hon, att Klarna mirakulöst ska ta kontant med henne och hjälpa henne med hennes skulder för att hon är liiiite känd på Instagram. Jag ger upp.

    Svara

    Men varför förutsätter du att dörren är olås? Kan ju lika väl vara att låset kärvar och inte kan låsas upp.

    Svara

      Det är väl troligen låst inifrån, men går hon ut så kan hon inte låsa.
      Men troligast att hon vill låsa killen ute.

      Svara

      Hon har ju ett digitalt lås på dörren, alltså inte vanlig nyckel utan tag.

      Svara

    Influenser är ett väldigt tiggande släkte. Förstår inte hur de orkar hålla på.

    Svara

    Google-skola behövs tydligen till influencers. Årets julklapp kanske?

    Svara

    Hej Gabriella!
    Jag kommer ursprungligen från Umeå. Om jag vore i dina kläder skulle jag inte som boende på Ersboda lägga ut info om trasiga lås och öppna ytterdörrar.
    Du kan ju (om du inte har nån koll på världen utanför influencerankdammen) slå en signal till Umeåpolisen eller kriminalreportrarna på lokaltidningarna, så kan du få info om t ex brottsstatistiken på just Ersboda.
    Var lite återhållsam med ditt privatliv, så slipper du eventuella påhälsning av ovälkomna personer!

    Svara

    TESTA KUNDTJÄNST. DE HJÄLPER KUNDER!

    Svara

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *