Espresso House har inlett ett kampanjsamarbete med Isa Östling och Tilda Törnqvist och lanserar Iconic Frapino – en svalkande jordgubbs- och vaniljfrapino i randig mugg.
Från den 21 augusti till den 30 september 2025 finns drycken på menyn och jag kan inte påstå att jag är supersugen på en dryck som mest verkar framtagen för barn, men eftersom jag ska in till stan i morgon för att podda – och för att det ligger en Espresso House på hörnet till redaktionen – så är jag beredd att offra mig och prova det.
Så här säger influenserna själva om sin dryck:
Tilda Törnqvist om samarbetet:
Espresso House är ett ställe jag och mina vänner hängde på hela mina tonår och det känns som att alla har en relation till dem, så att få släppa en dryck tillsammans känns som ett ”full circle moment”Isa Östling tillägger:
Är det något vi eftersträvar så är det att vara Iconic och när jag dricker våran frapino så är det precis det jag känner mig … ICONIC.
Jag känner mig som fyra generationer för gammal för att inmundiga den här drycken som låter så söt att tårna krullar sig, men vad gör jag inte för er skull? 😉
Någon som redan testat?
Kenza Zouiten Subosic släpper en egen smyckeskollektion tillsammans med Mockbergs.
Smyckena har ungefär samma prisklass som produkterna från Ani Jewels, men ser ut att hålla en betydligt högre kvalité – bortsett från ringarna med stora vita stenar – de ser ut som Anis ungefär.
Jag tycker dessa två produkter var riktigt fina, men frågan är ju om guldplätteringen skavs av lika snabbt som på Anis smycken?
Margareta Grääs har lanserat muddar och hårband för att hålla undan håret och undvika att ärmarna blir smutsiga under hudvårdsrutinen. Enligt hennes story så är de redan slutsålda, men det här ställer jag mig verkligen frågande till varför?
Jag köpte två sådana här muddar på Eko för typ 25 kronor, som gör jobbet!
Vad gör Margaretas produkter hundra kronor bättre? Uppenbarligen någonting, eftersom de sålt slut, men ändå?
Är det någon här ute som köpt dem och som kan avslöja om de är 129 kronors-muddar värda priset?
Ha en fortsatt fin söndag!
Öppet Spår kommer kl 18:30.

Community-hypen. Jag har själv dragits med i den svängen en period fast då var det lösnaglar. Man involverar kunderna/följarna i önskemål, beslut osv och sedan hetsar man att det gäller att ligga på vid släppet (som sker vid en precis tidpunkt). Jag har bevittnat människor som blivit helt rabiata för att det var ORÄTTVIST att de inte hann köpa för att de sov/jobbade/inte hade fått lön and U name it.
När jag vaknade upp och insåg upplägget tappade jag all sug över att handla.
Det var bland annat ett släpp av en viss modell på NK i januari. Folk. Åkte. Från. Hela. Sverige. För naglar i plast.
Jag tvingade min man att gå in och fixa dem åt mig för att han råkade vara i Stockholm på jobb.
Total masshysteri är svaret på varför.
Många behöver ta ett steg tillbaka. Andas. Avvakta och tänka några varv.
Det låter ju exakt som den affärsmodell parfymföretaget Essence använder sig av. Tack för insikten! Så utstuderat
Berätta mer om Essence.
Essnce stavas det visst. De gör billiga dupes på märkesparfymer och marknadsför väldigt mycket genom TikTok. Uppmanar följare att lämna önskemål på nya parfymer och använder mycket teasers. De har en egen Facebookgrupp för köp & sälj av sina egna parfymer som kunder kan sälja vidare och därav blir det som ett ”community”. De har parfymsläpp och det sker alltid kring löning och ett visst klockslag och de som inte hinner köpa blir som galna. Ibland gör de ett andra släpp på någon limited edition för att vara ”snälla”. De har aldrig rea för att kunna hålla nere priserna enligt dem själva men skickar ut massa pr till influencers (vet ej om det förekommit renodlade samarbeten men vet att de inte skickar till personer som är skeptiska mot dupes i allmänhet).
Så bara jämförde min egna upplevelse av vad jag sett med vad ts upplevt med annat. Jag tycker denna variant av företagande är lite skev.
Låter ju som ett bra och vinnande koncept? Eller vad är problemet, folk köper det ju och marknadsföringen funkar tydligen jättebra?
Ja, det var just det jag menade. De ifrågasätter inte varför ngt som kostar 25 på ett ställe kostar 125 på ett annat. De drabbas av måste-ha-sjukan utan att förstå varför 🙂
Suck! Jag har inte sagt att det är något problem att använda denna typ av affärsmodell. Jag tackade bara för insikten kring att det finns en sådan modell och att jag känner igen den i detta företag. Något som jag inte riktigt kunnat sätta fingret på tidigare och denna insikt fortsätter hjälpa mig att håll i mina pengar och inte luras till att konsumera genom olika cyniska marknadsföringsknep. Du och alla andra är fortfarande välkomna att handla och strössla pengar på valfria företag och du får gärna tycka det är bra när företag hittar bra och vinnande koncept att använda för att få kunder att handla, men det är ju bara kunden som förlorar på det.
Ja det är en smart idé som bygger på en vi-känsla. Dock hade det här nagelföretaget skapat en Facebook-grupp för sina ”vip-följare” och när den gruppen översteg 2000 personer blev det inte fullt så cosy längre.
Det tar verkligen fram folks sämre sidor på alla sätt och vis.
Jag tycker att det är intressant ändå eftersom jag själv drogs med. Det är lätt att göra det i rätt mode, på rätt dag osv. Så: essence ska jag också undvika 🙂
Lite skillnad på kvaliten på Kenzas reklambilder och Margaretas… Tilda och Isa ser bara ut som två fjortisar i vanlig ordning. När ska dom växa upp?
Aldrig, verkar det som. Tilda är ändå snart 30.
Frapinon är samma som den som redan finns, du får en rosa mugg, klistermärken och strössel. Haha. Älskar att de också säger att det tagit så lång tid att skapa den, inte konstigt att man är kvar i Sveriges dummaste om det tar så lång tid att komma på att man kan addera lite strössel på något som redan finns.
Älskar hur ”hela” tiktok skrattar åt det. Alla över 12 då.
Jag trodde vispgrädden var deras påhitt också. Inte för att det gör någon skillnad. 😂
Känner sig ”iconic” när de dricker en dryck som de inte ens kan dricka i sin reklam utan bara sitter och håller i när de åmar sig i en soffa och ser ut som en parodi på tjejer?
Margareta Grääs, varför håller hon dem så loggan hamnar uppochner?
Sedan – slutsålt säger ju ingenting om man inte vet hur många som släpptes. Skillnad på om det släpptes 1000 st eller 10000 st liksom.
Jag gissar på runt 400 då hon på snap sa att hon packat 320 ordrar och har runt 50 band kvar. Kollade på snap precis efter jag läste kommentaren. 😂
Håller med. De bara håller i den 😂
Precis så!
En parodi på tjejer…
Isa är genuin eller? Tilda känns för mycket. Gillar folk Isa? För övrigt ja god frapino (druckit jordgubb förut tror jag). Har dock inte testat deras och kommer nog inte att göra det.
Men sluta följa dessa 🤡🤡🤣
Jag fattar inte armmuddarna. Vad gör dom? Jag drar upp långa ärmar en bit för att skydda dom från smink och kladd. Alternativt inte har på mig långärmade tröjor när jag håller på med smink och kladd.
Gör så att du inte får vatten som rinner längs armarna tror jag? Har såna, älskar idén för att jag hatar när vatten rinner ner mot armbågarna när man tvättar ansiktet. Samtidigt inser jag att det också är en sjukt onödig grej, precis som alla speciella hårklämmor och hårband folk har när de gör smink och hudvård.
Glömmer iaf alltid bort att använda dem, så de är onödiga av den anledningen också. En smart men onödig grej.
Aha så det är mer för när man tvättar ansiktet alltså? Kanske ändå finns en poäng då om man inte vill riskera att få smink på kläderna när man tar av sig. Men ja, känns inte som något man verkligen måste ha varje dag och får in rutin för utan snarare en grej man inte hittar när man väl behöver den.
Jag tvättar bara ansiktet på kvällen, i duschen.
Som att det liksom rinner ner för ärmarna på det långärmade plagget man inte kan dra upp ärmarna alls på. Hur man nu fick på sig ett sånt plagg från första början. Har faktiskt aldrig haft det problemet men beror kanske på vilka produkter man använder…
Det mesta maggisen säljer verkar ju vara onödigt krafs. Nyckelring för att hänga sitt läppglans i.. sugpropp till mobilen… sen dyra tishor med ”peppiga budskap” på det också.
Hur kan folk köpa detta? Är hon så bra på att hetsa till köp alltså?
Exakt allt hon gör skriker konsumtionshets
Charmigt att vara ansiktet utåt för köphysteri 2025.
Jag undrar bara vilka som köper hennes produkter!? Alltså, tröjorna är ju jättefula, de där armpuffarna och hårbandet kan man köpa för 39kr på Normal. Nyckelring till läppglans? Who buys this?
Ja grejen är ju att folk efterfrågar sånt. När folk får pr på tiktok och visar upp att de exempelvis fått en Decubal som nyckelring är det många som tycker att de behöver det. Och sugpropp för mobilen är väl för att man ska kunna spela in v I d e o r bland annat? Det säljs redan och folk köper, så det finns konstigt nog en marknad och köpare för eländet😂
Men Camilla.. inte har du väl fallit för flunstrenden att ha alldeles för långa byxor att kliva runt på? 😁😜
Tråkiga ointressanta smycken! Tjejer, spara era pengar och köp riktigt guld istället för att göra en flunsa rikare!
Jag tyckte det fanns en del fina smycken där och de jag har från mockberg sedan tidigare har hållit bra i kvalitet tycker jag. Kommer inte köpa dock, har köpstopp på smycken ett tag 😄
Tycker också att de var fina. Har hört gott om Mockberg också men inte köpt något därifrån.
Mockberg har bra grejer. Bättre att köpa där en skit som rostar direkt från hm.
Nejmen gud så iconic
Hur mycket jag än älskar Margaretas content så skulle jag aldrig någonsin lägga en krona på…merch???? Förlåt men jag förstår inte ens vart hon fick den här iden ifrån och vad den ska göra för nytta? Och armmuddar och nyckelringar går på riktigt att köpa för 20 kr överallt. Vem är så tappad och går på detta?
Nästa var väl morgonrockar med något löjligt tryck på för över 1000 kronor. Vem köper det??
Jag är genuint intresserad av vilka som köper hennes march. På henne låter det ju som tusentals personer går omkring i ”Mer smink, mindre ångest!”-tröjor. Vilken person som har någon tillstymmelse till självrespekt skulle överhuvud taget fundera på att köpa det? Och hur tänkte Margareta när hon bestämde sig för att sälja dessa produkter? Hur mycket hybris får man ha? Blir så förundrad när hon säger att hon sålt tusentals tröjor. Förundrad och besviken över att människor verkar köpa vilken skit som helst.
Har av någon anledning fått för mig att hennes ”fans” är lite lågbegåvade
Ja exakt 👏
Jag förstår idén med armmuddarna, men är det på riktigt någon som faktiskt använder dem? Jag tycker det är en klassisk såndär pryl man tycker är smart men i verkligheten känns det som för mycket jobb för så lite nytta. Jag vet att jag till 100% aldrig hade använt dom även om jag hade haft sånna liggandes hemma. Även om tanken på vatten längs armarna är obehaglig.
Skriker lite dropshipping om maggans grej, kan inte ens tänka mig köpa muddarna för 20 kr på dollarstore så ännu mindre rusa till hennes merch för att köpa något hon bara satt sitt märke på.
Frapino skiten lär gå toppen, småtjejerna springer till Espresso house för att lägga 60 kr på blask. Blir ledsen när jag tänker på vilka som ser upp till dessa två iconic tjejer och allt strunt dom lägger upp på tiktok.
Den kostar 70 t.o.m😱
Hade jag haft en dotter som dyrkade dessa tjejer hade jag skämts och förbjudit sociala medier. Nån måtta får det vara.
Jag köpte några från Gekås och använder dem varje dag (utan undantag). Jag kör dubbelrengöring och där skvätter och rinner det ner annars, oavsett vad jag gör 😅
Jag använder mina muddar, köpte dem från Makeupmekka för typ 10kr. 😅
Major credZ till er som faktiskt använder dom, I clearly lack the discipline to do so. Å andra sidan tar jag bort sminket i duschen för det mesta så kanske inte har ett stort behov för dem ändå.
Så himla töntigt med solglasögon inomhus… 🙈
Influencer uppfinner hjulet om och om igen. På min tid hette scruncies tofs. Man hade hårband, vilket absolut kan sitta kvar när man ska ta bort sminket. Muddarna påminner mig om svettband, och det går väl att göra egna med något gammalt plagg man klipper av och virar runt handleden. Men det märks ju att, går det att kränga en (onödig) produkt så görs det. Måste vara influencers motto.
Gällande Mockberg köpte jag deras Timeless-klocka förra sommaren som är riktigt fin och håller bra i kvalitén.
Tänk om de kunde lära sina följare om att spara i fonder eller hur aktier funkar eller hur man startar eget eller hur man lever ett bra liv utan att ha en massa saker eller hur man blir bäst på basket eller eller eller …eller åtminstone VARVADE sitt material med något som deras följare på riktigt kunde ha nytta av. ”Så här gör du om det blir ett strömavbrott”. ”Så här gör du om du stukar foten ” ”Så här pluggar du smart” Nej men jag vet inte.
Finns ju massor med andra konton som tar upp just det här. Följ dem istället.
Varför?
Om man ”tycker så mycket om sina följare” kan man väl göra något vettigt för dem, mer än att man bara tar deras penga eller få dem att spendera sina pengar på saker de inte behöver. Man måste inte sluta med sitt vanliga content man kan bara lägga till något mer som har ett värde på riktigt. Men det tror jag att du också förstod att jag menade. Tack för tipset om att det finns andra konton, hade ingen aning!! Eftersom du inte tror att jag kan hitta dem så vet jag inte vad jag ska göra med informationen bara 🤷♀️
Väldigt egendomlig bild på Kenza med onormala ben. Har hon bett AI göra henne två meter lång? Hon sägs i alla fall vara 1,72.
Hahaha tänkte precis samma. Jag har stått bredvid Kenza och tycker inte att hon känns sååå låång.
Vaddå ”muddar”? Vad ska man med dem till?
Så inte vatten rinner längs armarna när man tvättar ansiktet.
Både Kenza och Bianca har på senaste tiden vuxit (i längd). Bägge närmre 180 cm, iaf på bild…
Haha,ja, har oxå noterat detta 😉😂
Plötsligt sååå långa speciellt benen 😂
Att tjejer går i dessa fällor och ger sina pengar till denna skit är så sorgligt. VARFÖR ska man tex. köpa Maggans muddar för överpris, för det sitter fast en störig logga på den? Kom igen, ni är smartare än detta.